زمان انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ -

معرفی خانه‌های استیجاری غیرمجاز

معاون گردشگری به کاربران درگاه‌های اینترنتی غیرمجاز گردشگری هشدار داد.

سرای نور؛معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به کاربران فضای مجازی که برای انتخاب محل اقامت، تورهای مسافرتی، آشنایی با مقاصد گردشگری و سایر خدمات مورد نیاز به درگاه‌های غیرمجاز اینترنتی گردشگری مراجعه می‌کنند، هشدار داد.

بنا بر اطلاعیه ابلاغی، متولی هرگونه فعالیت گردشگری در کشور، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معرفی شده است و مسئولیت مدیریت، سامان‌دهی و نظارت بر فعالیت‌های تأسیسات گردشگری در ارائه خدمات سفر و گردشگری بر عهده این دستگاه است.

در همین چارچوب با عنایت به هماهنگی ایجاد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، تمام فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات مختلف سفر و گردشگری از جمله ذخیره محل اقامت در فضای مجازی باید با مجوز و نظارت این سازمان صورت پذیرد.

در همین راستا سامانه صدور مجوز فعالیت برای ارائه‌کنندگان خدمات مسافرتی و گردشگری به نشانی tnamad.ichto.ir راه‌اندازی شده است. لیکن با توجه به بهبود شرایط و رونق صنعت گردشگری در سال‌های اخیر، متأسفانه طی چند ماه گذشته درگاه‌های اینترنتی مختلفی از جمله سایت‌های معرفی خانه‌های استیجاری با عناوین مختلف از جمله: مهمان‌خانه، خانه مسافر گیلان، سوئیت تبریز، کانون اسکان مسافر و… به‌صورت غیرقانونی و بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از این سازمان مبادرت به فعالیت در فضای مجازی کردده که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات برای فعالان و ذی‌نفعان گیرنده خدمات گردشگری، موجب سرگردانی، ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی برای مردم و گردشگران نیز شده است و اغلب با ارائه اطلاعات غلط و انجام فعالیت‌های غیرمجاز زمینه سوء‌استفاده و کلاه‌برداری را نیز فراهم می‌کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو