زمان انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ -

با حضور مسئولان ستاد دیه کشور انجام شد؛ اختصاص ۵۰ میلیون تومان توسط آیت الله مکارم برای آزادی زندانیان

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای گلریزان زندانیان قم اختصاص داد.

سرای نور؛آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئولان ستاد دیه کشور ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: ما در دعای ماه رمضان به ۱۴ طائفه دعا می‌کنیم که یکی از آنان آزادی اسیران است؛ معنای این دعاها فقط صرف دعاکردن ما نبوده و برای یادآوری است؛ بلکه باید به کمک این افراد رفته و در این أمر خیر شرکت نماییم.

وی ابراز داشت: اگر کسی توانایی داشته باشد و دین خود را نپردازد، باید به زندان برود؛ اما اگر کسی توانایی پرداخت ندارد، نباید به زندان برود ، باید ریشه این مسئله را خشکاند.

این مرجع تقلید افزود: افراد ناتوان، مصداق واضح «ذو عسره» بوده و نباید در زندان بیافتند؛ قانون اسلام آن است که معسر نباید در زندان رفته و باید برای افراد مشکوک یا اشخاصی که توانایی مالی دارند، جریمه زندان انجام گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در آزادی زندانی‌ها در نظر گرفت، تصریح کرد: البته ما می‌دانیم که شما اولویت‌ها را در نظر می‌گیرید؛ اما از باب تأکید بیان می‌کنیم که باید اشخاص گرفتار یا افرادی که بدهی کمتری دارند، در اولویت قرار گرفته و آزاد شوند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: باید لیست‌های گوناگونی تهیه کنید تا افراد بر اساس اولویت‌ها آزاد شده و گاهی هم این لیست‌ها را به ما بدهید تا برنامه‌ای برای آنان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فعالیتی که شما برای برپایی گلریزان در پیش گرفته‌اید، خوب است؛ اما اگر نشریه‌ای برای اطلاع رسانی داشته و آمارهایی از آزادی ها ارائه دهید، اثرگذاری خواهد داشت؛ امروز اطلاع رسانی حرف اول را زده و خبررسانی مناسب، بسیار گره گشاست.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: ما نیز برای گلریزان قم، مبلغ ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم که تقدیم شما خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو