زمان انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ -

جانشین فرمانده انتظامی: انتقام بسیار سختی از تروریست‌ها می‌گیریم

جانشین فرمانده انتظامی گفت: تعدادی از عناصر اصلی و پشتیبانی آنها دستگیر شدند و به نیروهای عملیاتی و پیشتیبانی آنها ضربات بسیار سنگینی وارد شده است.

سرای نور؛سردار اسکندر مومنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران با اشاره به اینکه طرح‌ دریا در استان‌های مازندران و گیلان از ابتدای خرداد شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در ۲۴۴ طرح و ۱۱۰ منطقه حضور فعال و گسترده دارند.

جانشین فرمانده انتظامی در ارتباط با تعداد غریق سال گذشته، گفت: ۱۱۵ نفر در سال ۹۵ در سطح سواحل استان‌های گیلان و مازندران غرق شدند که همه افراد غرق‌شده در مناطق خارج از طرح‌های دریا بودند و همچنین ۷۲ درصد افراد غرق‌شده هم غیربومی بودند و در سطح طرح‌های دریا فرد غرق‌شده نداشتیم.

مومنی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با انتظار شما از سایر دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های دریا، بیان کرد: اقدامات انتظامی و سلبی در مرحله آخر قرار دارد، برای جلوگیری از مشکلات انتظار است که همه دستگاه‌ها در این حوزه مشارکت فعال و مناسب داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی با اعلام اینکه خود مسافران در جلوگیری از حوادث دریا بسیار اثرگذار هستند، گفت: مردم از طرح‌های دریا استفاده کنند.

وی در ارتباط با افزایش امکانات نیروی انتظامی در سطح سواحل، بیان کرد: پیش‌بینی افزایش سفرها در کشور انجام شده به همین دلیل ۱۲ درصد به ظرفیت پلیس در سطح سواحل اضافه شده است.

مومنی در ارتباط با حوادث تروریستی اخیر در تهران و نحوه عملکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: کلانتری مستقر در مرقد امام راحل قبل از ورود تروریست‌ها به داخل حرم وارد عمل شدند و اجازه نداند که آنها به اهداف شوم خودشان دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: ترویست‌ها قبل از اینکه وارد حرم شوند مورد هدف نیروهای ما قرا گرفتند، یک نفر از تروریست‌ها قبل از هر اقدامی به درک واصل شد تروریست دوم هم زخمی شد وقتی عرصه را بر خودش تنگ دیده بود اقدام به انفجار جلیقه کرد.

جانشین فرمانده انتظامی اضافه کرد: همکاران ما با هوشمندی و سرعت عمل توانستند جلوی اقدامات خطرناک تروریست‌ها را بگیرند.

وی در ارتباط با اشراف اطلاعاتی کشور نسبت به تحرکات تروریست‌ها گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به طور کامل فعالیت تروریست‌ها را به خوبی تحت نظر دارند که در این زمینه تعداد عناصر اصلی و پشتیبانی آنها دستگیر شدند و به نیروهای عملیاتی و پشتیبانی آنها ضربات بسیار سنگینی وارد شده است.

مومنی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود تشدید امنیتی در قبال تروریست‌ها قبل از اقدام آنها در تهران انجام می‌شد، تصریح کرد: باید توجه کرد که در همه اطراف کشور ما در مرزهای شرقی و غربی کشور ناامنی بیداد می‌کند، حساسیت نسبت به ایران بسیار بالا است، در کشور اقدامات وسیع برای جلوگیری از تحرکات تروریست‌ها انجام شده که اگر فرصت ارائه گزارش انجام شود برای همه مشخص می‌شود که از چه حوادث بزرگ در کشور جلوگیری شده است.

مومنی با اعلام اینکه به‌دلیل اقدامات بسیار اثرگذار کشور ما تروریست‌ها در منطقه زمین‌گیر شدند و بالطبع آنها تلاش دارند که هجمه‌ها را برعلیه کشور ما شدت ببخشند، افزود: اقدامات تروریستی که برعلیه کشور ما انجام می‌شود قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست، آنها هر جا که با شکست مواجه شوند فشار برعلیه کشور ما را افزایش می‌دهند.

وی در پایان گفت: مردم مطمئن باشند که نیروهای ما انتقام بسیار سختی از تروریست‌ها در قبال حوادث اخیر تهران می‌گیرند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو