زمان انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ -

اثرات دعا در زندگی انسان/ دعا عاملی برای استجابت حاجات انسانی

استاد حوزه علمیه قم دعا کردن را عاملی برای استجابت حاجات انسانی برشمرد و گفت: ابلیس در پنج مورد نمی‌تواند بر روی انسان تأثیر بگذار که یکی از این موارد ارتباط انسان با خداوند است.

سرای نور؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در جلسه سخنرانی که در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی برگزار شد با تأکید بر داشتن ارتباط قوی و محکم انسان با خداوند اظهار داشت: یکی از اموری که سبب این ارتباط می‌شود، دعا کردن است.

وی آثار دعا را مورد توجه قرار داد و گفت: انسانی که اهل دعا و ارتباط با خداوند است، دیگر خطوات شیطانی براو اثر نمی‌گذارد، همچنین انسان باخدا در همه امور بر خداوند توکل کرده و اهل جزع‌ و فزع نیست.

استاد حوزه علمیه قم دعا کردن را عاملی برای استجابت حاجات انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ابلیس در پنج مورد نمی‌تواند بر روی انسان تأثیر بگذار که یکی از این موارد ارتباط انسان با خداوند است اینکه در همه کارها بر خداوند تکیه داشته باشیم.

مؤمنی بیان کرد: برطرف شدن وحشت از انسان یکی از آثار دعا کردن است، انسان مضطر باید دعا کند تا به واسطه دعا هر گونه ترس و وحشتی از او دور شود چرا که انسانی که اهل دعا است، خداوند را بزرگ‌تر از هر چیزی می‌بیند.

وی دفع قضای حتمی خداوند را از دیگر آثار دعا کردن یاد کرد و گفت: از جمله این امور که دفع قضای حتمی می‌کند، پرداخت به موقع وجوهات شرعی از جمله خمس و زکات است چرا که پرداخت آن‌ها سبب ایمن شدن اموال انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم زمان و مکان استجابت دعا را مورد توجه قرار داد و گفت: ماه مبارک رمضان و وقت سحر یکی از زمان‌های مناسب استجابت دعا و زیارت امام حسین(ع) زیر قبه از مکان‌هایی است که سبب استجابت دعا می‌شود.

مؤمنی به اصرار در دعا کردن تأکید و خاطرنشان کرد: اصرار در دعا سبب رستگاری انسان شده و بسیاری از بلایا توسط دعا کردن برطرف می‌شود، همچنین دعا سبب برطرف شدن وحشت از انسان می‌شود.

وی بر صبر در مصیبت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: انسانی که اهل جزع در مصیبت نیست و صبر در راه خدا می‌کند خداوند نیز او را از شر شیاطین دور و یاری‌رسان او است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو