زمان انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ -

هنرمندان درجه یک هیچگاه به اهالی رسانه توهین نمی‌کنند/ مسئولان فرهنگی از تقابل بین اهالی رسانه و بازیگران جلوگیری کنند

این منتقد سینما گفت: هنرمندان و بازیگران درجه یک کشور هیچگاه به روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه توهین نمی‌کنند و افرادی که چنین کاری می‌کنند از مسائل اندیشه‌ای به دور هستند.

سرای نور؛درباره توهین  بهناز جعفری به اهالی رسانه گفت: فکر می کنم این مسئله یک نوع بیماری به شمار می رود که چند سالی است مانند ویروس به جان هنرمندان و بازیگران افتاده است. به عبارت دیگر هنرمندان و بازیگران ما به جای اینکه بخواهند با بازی خوب تیتر اول رسانه ها شوند، به این نتیجه رسیده اند که با رسانه‌ها سرشاخ شده تا از این طریق بهت تیتر اول رسانه ها تبدیل شوند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که باعث توهین بازیگران به رسانه ها شده این است که اساسا بدنه هنرمندان و به طور خاص بازیگران ما از مسائل اندیشه ای به دور هستند؛ چرا که نه رسانه، نه حرفه خبرنگاری و نه وظیفه منتقد را می شناسند و مجموع این مسائل باعث شد که هنرمندان و بازیگران ما دچار کمبود دانش شوند و همین مهم باعث بیمار شدن برخی بازیگران ما شده است، متاسفانه گویی این بیماری واگیر هم دارد؛ چرا که می بینیم بازیگران جدیدی به آن دچار می شوند.

این منتقد سینما تصریح کرد: بازیگران ما نمی دانند که بهترین تمهید برای مطرح شدن شان پاسخگو بودن به اهالی رسانه است و قرار نیست که وقتی خبرنگار و روزنامه نگاری در یک نشست خبری حضور پیدا می کند بازیگری و نقش یک بازیگر را تحلیل کند؛ چرا که اصلا وظیفه خبرنگار این نیست و تنها وظیفه اهالی رسانه اطلاع رسانی عمومی برای مخاطبان عام و عمومی جامعه است. به عبارت دیگر در نشست خبری جای تحلیل سبک های بازیگری و تحلیل بازی بازیگران نیست و اصلا وظیفه خبرنگاران هم این نیست، بلکه این مهم وظیفه منتقدان است که آن هم در نشست خبری نمی توانند آن را انجام دهند.

فهیم با بیان اینکه باید انجمن روزنامه نگاران مسلمان و انجمن منتقدین باید در این زمینه وارد شوند و منفعل عمل نکنند، افزود: هنرمندان و بازیگران ما نداشتن اطلاعات خود را به اهالی رسانه نسبت می دهند، البته باید بگوییم که هنرمندان و بازیگران درجه یک کشور هیچگاه به روزنامه نگاران و اهالی رسانه چنین حملاتی نکرده اند، البته هنرمندان و بازیگرانی که اهل مطالعه هستند هم چنین کاری را انجام نمی دهند و همیشه چنین اتفاقاتی توسط بازیگران درجه دو یا سه و یا همان بازیگرانی که پیش تر عنوان کردم بیمار هستند، رخ می دهد.

وی اظهار داشت: تصور می کنم هنرمندانی که چنین توهین هایی را نسبت به اهالی رسانه انجام می دهند، تنها بیماری جسمی ندارند، بلکه یک نوع بیماری به خاطر انزوایشان دارند و می‌خواهند با حمله با اهالی رسانه از انزوا خارج شوند، ولی هنرمندان و بازیگران ما راه اشتباهی را دنبال می‌کنند؛ چرا که اگر با حوزه کتاب و مطالعه ارتباط خوبی داشته باشند، راحت ترین کار برای جبران کردن این مسئله عذرخواهی از اهالی رسانه است.

این منتقد سینما خاطر نشان کرد: مسئولان رسانه ملی و وزارت ارشاد می توانند نقش کدخدامنشی را در این زمینه داشته باشد و از تقابل بین هنرمندان و بازیگران و اهالی رسانه را بگیرد؛ چرا که شاهد شکرآب شدن رابطه میان دو قشر هستیم و نگذارند که روابط بازیگران و هنرمندان و اهالی رسانه منجر به یک بحران تقابل شود؛ چرا که اگر رسانه بخواهد در این زمینه انتقام جویی کند و از سوی دیگر نیز بازیگران دیگر دفاع کنند، باعث ضربه زدن به فرهنگ و هنر کشور می شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو