زمان انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ -

اعزام‌های دوره تابستانی عتبات از اول تیر آغاز شده است/ روزانه ۴۰ کاروان به عراق می‌رود

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: دور جدید اعزا‌م‌ها ویژه تابستان از اول تیر ماه آغاز شده و روزانه حدود 40 کاروان به عراق اعزام می‌شوند که تا شب گذشته حدود 120 کاروان به عراق رفته‌ است.

سرای نور؛

درباره شروع اعزام های تابستانی زائران به عتبات عالیات گفت: دور جدید اعزام ها از اول تیر ماه آغاز شده و روزانه حدود ۴۰ کاروان اعزام می شوند که تا شب گذشته حدود ۱۲۰ کاروان به عراق اعزام شده اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد کاروان ها به صورت زمینی و ۵۰ درصد دیگر به صورت هوایی به عراق می روند و کاروان های زمینی ما نیز بیشتر مختص استان هایی است که اعزام زمینی در آنجا از لحاظ هزینه ای به صرفه تر از اعزام هوایی خواهد بود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  با اشاره به هزینه این دوره از سفرها اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل اینکه استقبال زیادی از این سفر وجود نداشت، شاهد کاهش هزینه از سوی عراق بودیم، ولی با توجه به تمام شدن این ماه، هزینه ها به حالت قبل بازگشته است، البته باید بگویم که افزایشی هزینه ای نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان نداشته ایم.

نظافتی تصریح کرد: برای دوره تابستانی عتبات کاروان های زیادی را در نظر گرفته ایم که در صورت استقبال بالای مردم، تعداد کاروان ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد ولی چون هنوز روند ثبت نام از مردم ادامه دارد، نمی توان به  طور قطعی در این زمینه صحبت کرد.

وی خاطر نشان کرد: مدت اقامت زائران در دوره تابستانی ۵ روزه، ۶ روزه، یک هفته ای، ۱۰ روزه و ۱۲ روزه خواهد بود که بیشتر مردم نیز اقامت ۷ روزه را انتخاب می کنند، چرا که به این ترتیب ۳ روز در کربلا، ۳ روز در نجف و یک روز هم در سامرا خواهند بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو