زمان انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ -

شهباززاده با کارد و چنگال منتظر تیم یحیی!

دیدارهای استقلال و تراکتورسازی همیشه از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار بوده است چه از لحاظ تعداد گل های رد و بدل شده و چه از نظر وجود حاشیه های فراوان پیرامون نیمکت ها و سکوهای دوتیم.

سرای نور؛

دیدارهای استقلال و تراکتورسازی همیشه از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار بوده است چه از لحاظ تعداد گل های رد و بدل شده و چه از نظر وجود حاشیه های فراوان پیرامون نیمکت ها و سکوهای دوتیم.

 

در مطلب زیر، به ۵ نکته قابل ذکر و جذاب این دو تیم اشاره کرده ایم:

 

۱-طلسم عجیب آزادی برای آبی پوشان

 

آبی ها در استادیوم خانگی اشان در چندین سال اخیر هیچ توفیقی مقابل تراکتورسازان کسب نکرده اند. آن ها در ۶ سال گذشته فقط یک بار در آزادی موفق به برتری شده اند و جالب تر اینکه هر ۴ دیدار اخیر خود را مقابل سرخپوشان آذربایجان واگذار کرده اند.

 

عدد ۴ که عدد مورد علاقه آبی ها برای کری خوانی است، حداقل در مورد رقیب سرخ پوش آذربایجانی تا به حال صادق نبوده است.

 

۲-سنگین ترین شکست بعد از انقلاب در آزادی

 

در بازی معروفی که شاگردان تونی با هتریک نریمان جهان و تک گل ادینیو به برتری رسیدند، استقلال قلعه نویی سنگین ترین شکست خود در استادیوم آزادی را بعد از انقلاب تجربه کرد.

همین شکست در آن سال، باعث از بین رفتن رویای کسب سهمیه برای شاگردان قلعه نویی شد.

 

۳- قلعه نویی مرد مشترک نیمکت دو تیم

بی شک نام امیر قلعه نویی در دیدار های اخیر دو تیم بیش از همه به گوش رسیده است. امیر قلعه نویی با توجه به موفقیت های تراکتورسازی در سال های اخیر مقابل استقلال بیشتر در قامت سرمربی سرخ پوشان موفق تر عمل کرده و توانسته برابر تیم سابق خود بدرخشد.

 

قلعه نویی به عنوان سرمربی تراکتورسازی تا به حال ۶ بار  مقابل تیم محبوب خود قرار گرفته که حاصل کار وی ۴ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت بوده است و فصل قبل هم با دبل کردن استقلال علی منصور، توانایی های خود را بیش از پیش به رخ هواداران آبی پوش کشید.

 

۴- تراکتور، خوراک سجاد شهباززاده

 

تراکتورسازی هر چه قدر در این سال ها برای استقلال خوش یمن نبوده، در عوض برای مهاجم اردبیلی آبی پوشان همان قدر خوش یمن بوده است.

 

تی تی ها ۲ گل بسیار حساس از سجاد شهباززاده در مسابقات جام حذفی دریافت کرده اند که هر ۲ گل  منجر به ناکامی اشان در جام حذفی در ۲ سال اخیر شده است.

گل دیرهنگام شهباززاده در دقایق پایانی فینال حذفی امسال، رویاهای پرشورها برای اتمام فصل با کسب جام را به باد داد تا امیر قلعه نویی در دومین مقطع حضور در تبریز هم موفق به کسب جام با تراکتورسازی نشود.

دیگر گل تاثیرگذار وی، گل او در نیمه نهایی جام حذفی پارسال در تبریز بود که باعث صعود شاگردان مظلومی به فینال شد.

 

۵- شوک۴۰ هزار نفری تبریزی ها در آزادی

 

در بازی برگشت لیگ نهم، ۴۰ هزار هوادار تراکتوری آزادی را به قرق خود درآوردند و باعث تعجب همگان شدند.

 

این اولین بار پس از انقلاب بود که یکی از دو تیم سرخابی پایتخت تعداد تماشاگر کمتری نسبت به حریف در استادیوم آزادی داشت.

 

لازم به ذکر است این دیدار روز جمعه ساعت ۲۰:۴۵ در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو