زمان انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ -

۱۱ آچار فرانسه در پرسپولیس ۲۰۱۷

برانکو ایوانکوویچ طبق یک برنامه‌ریزی جالب توجه توانست تیمی در حد کلاس مدنظر هواداران برای برآورده شدن اهداف آنها را شکل دهد.

سرای نور؛پرسپولیس مدت‌ها بود که از تیم مدنظر هواداران دور شده بود. مشکلات و سلیقه‌های عجیب باعث شده بود آنها طراوت مدنظر هواداران و توانایی برآورده کردن خواسته قهرمانی و تیمی با اقتدار را نداشته باشند. برانکو اما در انتهای فصل چهاردهم با حضور در جمع سرخ‌ها انقلاب خود را رفته رفته شروع کرد. انقلابی که اکنون باعث شده آنها دو تیم همطراز در اختیار داشته باشند که توانایی تغییر جریان بازی و کسب نتیجه مدنظر را داشته باشد. او البته اکنون با سرمایه ارزشمندی در تیمش خود مواجه است که می‌تواند آنها را برای دستیابی به اهداف آینده امیدوارتر کند. در ترکیب تیم فعلی او بازیکنان بیشماری حضور دارند که توانایی حضور در چند پست را دارند و از این حیث ویژگی فوق العاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

 

محمد انصاری
مدافع چپ پرسپولیس در لیگ پانزدهم، لیگ شانزدهم را با تغییری عجیب در پست خود آغاز کرد. او که توانسته بود عنوان پدیده این تیم را به خود اختصاص دهد، در تصمیمی عجیب از سوی برانکو ایوانکوویچ به دفاع میانی کوچ کرد و البته با نمایشی مقتدرانه نه تنها در کنار دیگر عناصر عنوان برترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد که یکی از نفرات ثابت لیست کی روش نیز لقب گرفت.

 

حسین ماهینی
ماهینی که سابقه حضور در جام جهانی به عنوان مدافع راست را در کارنامه دارد، از سوی برانکو در دو پست دیگر نمره قبولی گرفته است. کاپیتان دوم پرسپولیس حضور در پست دفاع میانی و مدافع چپ را به خوبی پشت سر گذاشته و از این حیث جزو بازیکنان چند پسته این تیم محسوب می شود.

 

صادق محرمی
وینگر سابق ملوان و تیم ملی جوانان، اکنون در پرسپولیس به عنوان مدافع راست بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشته است. او البته قادر به حضور در پست وینگر راست نیز هست و در فصل شانزدهم چندین بازی در این پست برای سرخپوشان به میدان رفته است.

 

محسن ربیع خواه
مدافع چپ فصل گذشته پرسپولیس با پست تخصصی هافبک دفاعی و تجربه حضور در پست دفاع میانی. او یکی از بی حاشیه ترین و موفق ترین بازیکنان فصل گذشته سرخپوشان بوده که در این فصل نیز عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

 

سیامک نعمتی
بازیکن تازه وارد پرسپولیس توانایی حضور در تمام پست‌های خط میانی به جز هافبک دفاعی را داراست تا او نیز جزو بازیکنان ویژه سرخپوشان محسوب شود، هر چند ترافیک خط میانی باعث شده تا فرصت کمی برای خودنمایی به دست بیاورد.

 

شایان مصلح
مدافع جوان فصل گذشته سپیدرود رشت علاوه بر پست تخصصی مدافع چپ قادر به حضور در پست وینگر چپ نیز هست و البته او نیز هنوز با فضای حضور در پرسپولیس کنار نیامده و نتوانسته جایگاه ثابتی برای خود در جمع شاگردان برانکو کسب کند.

 

کمال کامیابی نیا
هافبک دفاعی سابق نفت تهران که با حضور در پرسپولیس و بلوغ تاکتیکی و فنی در این تیم توانست به اردوی تیم ملی دعوت شود توانایی بازی در بیشتر پست ها را دارد و در دوران فوتبالی خود پست های بیشماری را از خط حمله تا دفاع تجربه کرده است. با این حال بعید است از او جز در پست دفاع میانی و هافبک دفاعی برانکو خواسته دیگری داشته باشد. هر چند او این روزها در دیدارها و تمرینات تاکتیکی این تیم تجربه پستی جلوتر از خط هافبک را نیز تجربه می کند.

 

وحید امیری
وینگر تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه نفت در فصل پانزدهم، با حضور در پرسپولیس تجربه بازی در پست خط حمله را نیز پشت سر گذاشت. هر چند او تمایل بازی در پست میانی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهد، با این حال برانکو نشان داده در صورت نیاز روی او به عنوان مهاجم نیز حساب ویژه ای باز می کند.

 

فرشاد احمدزاده
وینگر راست تکنیکی پرسپولیس که در این فصل آیتم گلزنی را نیز به خصوصیات خود اضافه کرده، توانایی بازی در پست سمت مخالف و وینگر چپ را نیز داراست. با این حال برانکو در عجیب ترین ماموریت به او در فصل گذشته در چند دیدار به عنوان مدافع چپ از او سود برد. برانکو هر چند فاکتور باهوش بودن و مسوولیت پذیری را برای او قائل است اما این بازیکن نشان داده بیشتر در خط میانی توانایی کمک به سرخپوشان را داراست.

 

احمد نوراللهی
نوراللهی این روزها دوران سربازی خود را پشت سر می‌گذارد، اما اعتماد بالای برانکو به او باعث شده تا با انگیزه زیادی روزهای پایانی را سپری کرده و به دنبال بازگشت به ترکیب باشد. هافبک دفاعی تکنیکی و شوتزن سرخپوشان توانایی بازی به عنوان وینگر را نیز زیر نظر برانکو پشت سر گذاشته و در چند دیدار دوستانه نیز به عنوان مدافع آخر به میدان رفته است تا توانایی خود را در این پست ها نیز به نمایش بگذارد.

 

بشار رسن

ستاره تازه وارد و عراقی سرخپوشان همچون دیگر هافبک های این تیم توانایی بازی در چند پست را داراست تا برانکو و مسوولان پرسپولیس بهترین خرید فصل خود را صورت دهند. بشار در دیدار برابر الاهلی و در زمان حضورش در بازی به مرد همه کاره میانه میدان این تیم تبدیل شد و عملکرد خیره کننده ای از خود به جا گذاشت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو