زمان انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ -

به همت آموزشگاه هنری هاشور چمستان:

نمایشگاه نقاشی گروهی هاشور و هنرهای تجسمی در شهرستان نور برگزار شد+تصاویر

به همت آموزشگاه هنری هاشور چمستان، نمایشگاه نقاشی گروهی هاشور و هنرهای تجسمی در مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم(ص) برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ سومین نمایشگاه نقاشی گروهی هاشور و هنرهای تجسمی به همت آموزشگاه هنری هاشور چمستان و با همکاری موسسه صبا رویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم(ص) با حضور ربیع نیا مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و جمع پرشور هنرمندان و خانواده هایشان برگزار شد.

 


در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر از آثار برگزیده ی هنرجویان خانم سیده زینب حسینی با تکنیک های مختلف نقاشی از جمله سیاه قلم،مدادرنگی،پاستل،گواش ، سفال و … با موضوع آزاد به نمایش گذاشته شد .
قابل ذکر است آثار هنرجویان رده سنی ۴ تا ۶۵ سال در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

پیش از افتتاح این نمایشگاه ، داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور طی سخنانی اظهار کرد: شهرستان نور دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر می باشد و وظیفه ماست که با آثار هنری و خلق فعالیتهای هنرمندانه ی خود نور را بهتر و پویاتر به همگان بشناسانیم.
وی افزود : استاد غلامحسین بنان نوری با خلق اثر ماندگار “ای ایران ” ، نیما یوشیج پدر و خالق شعر نو فارسی و ابوالحسن صدیق نوری پدر مجسمه سازی نوین ایران فقط سه مورد از بزرگان فرهنگی و هنری شهرستان نور محسوب می شوند و اگر امروز می بینیم فرزندان مان خلاقانه پا به عرصه هنر گذاشتند و شاهد خلق آثاری زیبا و ارزشمند از آنان هستیم به این دلیل است که پیشینه شان هنرمندان بزرگیست که از این خطّه سر بر آوردند و آثاری خلق کردند که متعلق به تمام زمانها و مکانهاست .

 

فلاح در ادامه با قدردانی از آموزشگاه هنری هاشور چمستان و بانو سیده زینب حسینی و همچنین موسسه فرهنگی هنری صبا ؛ تصریح کرد : چمستان نگین سرسبز و ارزشمند شهرستان نور است و فرزندان خلاق و استعدادهای فراوانی دارد که هنوز نوآوری هایشان شکوفا نشده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت:مصمم هستیم که با همکاری موسسه های فرهنگی و هنری و فعالان این عرصه ، چمستان را احیا کنیم .
وی خاطرنشان کرد : با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت آموزش و پرورش چمستان و نور ، آثار نقاشی آموزشگاه هنری هاشور در مدارس منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد تا هنرمندان این عرصه به همگان معرفی شوند.
فلاح در پایان گفت: متولی فرهنگ و ارشاد فقط محدود به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نیست بلکه تمام مردم، یکایک افراد ، نهادها و ادارات باید دست به دست هم داده و قطار ارزشمند فرهنگ و هنر را هدایت و رهبری کنیم و به آیندگان بسپاریم.

گفتنی ست ؛ در ادامه ی این مراسم ، موسیقی سنتی و کلاسیک توسط هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه موسیقی شهرستان نور به اجرا درآمد که با استقبال خوب حاضرین روبرو شد.
در پایان نیز از هنرجویان نقاشی با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.
علاقه مندان می توانند تا پنجشنبه هفته آینده ۳۰ شهریورماه از آثار زیبای هنرجویان آموزشگاه هنری هاشور چمستان در مجتمع فرهنگی هنری پیامبراعظم(ص) بازدید به عمل بیاورند.

 

گزارش تصویری از نمایشگاه نقاشی : 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو