زمان انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ -

تراکتورسازی ۱ – سیاه جامگان ۱؛ شگفتیِ ناکام

تراکتورسازی در کسب سومین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر ناکام ماند و خوش شانس بود که در دقایق پایانی توانست بازی را به تساوی بکشاند.

سرای نور؛

تراکتورسازی که به دنبال دستیابی به سومین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر بود، در یک بازی بی کیفیت از سوی دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد تا به رده هشتم جدول بسنده کند. سیاه جامگان نیز که از همان ابتدا معلوم بود برای کسب یک امتیاز این بازی در زمین حاضر شده بود، با این تساوی رتبه هفتم جدول را از آن خود کرد.

استادیوم یادگار امام                 تماشاگر: حدود ۲۰ هزار نفر
داور: رضا مهدوی       کمک داوران: بابک داوری و اسد حاج محمدی

تراکتورسازی:

فرزین گروسیان، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی زاده، محمدرضا آزادی، فرزاد حاتمی، فاخر تهامی، محمد نادری، مهدی شریفی، محمد مسلمی پور و علی طاهران(۷۵ محمد نوری)
سرمربی: یحیی گل محمدی

سیاه جامگان:

حسن عین افشار، رضا شریفی، کیوان امرایی، مصطفی احمدی، کریم احمدی، محمد مهدی عسگری، محسن آقایی، میر هانی هاشمی، روح الله سیف الهی، حسین بادامکی( ۶۰، امیر پناهی) و پیام ملکیان
سرمربی: اکبر میثاقیان

 

شرح بازی:
تراکتورسازی بازی را در دقایق ابتدایی خوب آغاز کرد؛ اما رفته رفته فرصت سازماندهی دفاعی را به سیاه جامگان داد تا آنها با یک تدبیر دفاعی فوق العاده و پرس شدید مانع از نظم تاکتیکی شاگردان یحیی گل محمدی شوند و دو تیم بیشتر در میانه میدان به دنبال روزنه‌ای برای دستیابی به فرصت باشند. این دیدار که می‌توانست کاندید بدترین بازی هفته در کنار جدال دو تیم گسترش فولاد و نفت تهران باشد در نهایت در دقایق پایانی با شگفتی بزرگی دنبال شد و سیاه جامگان با گل میرهانی هاشمی در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار گرفت؛ اما فرزاد حاتمی موفق شد در دقایق ابتدایی وقت اضافه با شوتی دور از دستان عین افشار بازی را به تساوی بکشاند.

 

شرح گل:

تراکتورسازی ۰ سیاه جامگان ۱ (دقیقه ۸۵): سیاه جامگان که دقایق پایانی روی ضدحمله حساب باز کرده بود، روی ارسال از سمت راست با پرش بلند میرهانی هاشمی و ضربه سر این مدافع پیش تاخته به گل برتری دست یافت.

تراکتورسازی ۱ سیاه جامگان ۱: (دقیقه ۱+۹۰، فرزاد حاتمی): در شرایطی که به نظر می‌رسید شاگردان میثاقیان در آستانه یک شگفتی بزرگ در هفته ششم هستند، فرزاد حاتمی با ضربه ای غیرقابل مهار و در میان بهت عین افشار گل تساوی تراکتورسازی را به ثمر رساند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۸: مهدی شریفی با فراری ۳۰ متری از پشت محوطه جریمه ضربه‌اش را زمینی به سمت دروازه عین افشار نواخت که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۴: حرکت کیوان امرایی از سمت راست دفاع تراکتورسازی و ارسال زمینی او پیش از ضربه مهاجمان سیاه جامگان با مهار فرزین گروسیان همراه شد.

دقیقه ۴۰: بازی سرد دو تیم با ضربه ایستگاهی دقیقه ۴۰ مهدی کیانی کمی هواداران دو تیم را دلخوش کرد که این ضربه با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۵۳: ارسال ضربه ایستگاهی با ضربه سر فرزاد حاتمی، پشت مدافعان سیاه جامگان فرصتی تک به تک در شش قدم نصیب مهدی شریفی کرد که بدترین ضربه ممکن از این مهاجم باعث شد تا توپ به راحتی در اختیار عین افشار قرار گیرد.

دقیقه ۵۸: ارسال کرنر توسط روح الله سیف اللهی موقعیت سرزنی را در اختیار کریم احمدی قرار داد که ضربه این بازیکن با کمترین اختلاف راهی اوت شد تا بهترین فرصت سیاه جامگان از دست برود.

دقیقه ۸۲: محمد نوری که علیرغم مصدومیت در دقایق پایانی برای تغییر جریان بازی از سوی گل محمدی به کار گرفته شده، روی ضربه راه دور قصد باز کردن دروازه سیاه جامگان را داشت که عین افشار مقابل او تسلیم نشد.

دقیقه ۸۴: سیاه جامگان توسط روح الله سیف اللهی در ضدحمله صاحب موقعیت شد که فرزین گروسیان این فرصت فوق العاده را مهار کرد تا تیمش را از دریافت گل نجات دهد.

 

اتفاق ویژه:

تراکتورسازی در کسب سومین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر ناکام ماند و سیاه جامگان نیز با کسب این تساوی در بهترین رتبه خود در پایان هفته ششم نسبت به دو فصل اخیر قرار گرفت. قطع شدن برق اتاق خبرنگاران و راهرو تماشاگران از دیگر اتفاقات عجیب این بازی بود و اکبر میثاقیان نیز مثل خیلی از بازی‌های دیگر با شعار هواداران مبنی بر ضدفوتبال مواجه شد.

 

بازیکن برتر:

خط دفاعی سیاه جامگان با زوج میرهانی هاشمی و محسن آقایی یک روز فوق العاده را پشت سر گذاشتند و بارها مانع از ایجاد فرصت برای مهدی شریفی و فرزاد حاتمی شدند و روی زمین و ارسال‌ها توانستند شرایط مثبتی برای تیم خود ایجاد کنند. عین افشار نیز پیش از ثبت گل فرزاد حاتمی تلاش زیادی برای حفظ دروازه خود داشت که البته در پایان ناکام ماند. با این شرایط اما بهتر است هواداران تراکتورسازی را بابت تحمل این بازی به عنوان برترین انتخاب کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو