زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

اخبار امنیتی عراق؛

تداوم نبرد با داعش/ تدابیر امنیتی ویژه شهادت امام کاظم(ع)

هلاکت ده ها داعشی و کشف یک تونل ۷۵۰ متری در جریان عملیات آزاد سازی دولاب در غرب الانبار و تشریح تدابیر امنیتی ویژه مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه النهرین، علی ابراهیم دبعون فرمانده عملیات الجزیره و البادیه اعلام کرد: نیروهای عراقی در جریان پاکسازی ناحیه الدولاب در هیت در هفتاد کیلومتری غرب الانبار موفق به انهدام یک تونل مخفی به طول ۷۵۰ متر که داعش از آن برای حرکت در این مناطق استفاده می کرد، شدند.

وی افزود: ۴۵۵ بمب کار گذاشته شده از سوی داعش در محورهای دولاب خنثی شد.نیروهای عراقی موفق به خنثی سازی ۴۰ بشکه بمبگذاری شده و کشف مقادیر زیادی ماده سی فور شدید الانفجار که در بمبگذاری منازل و ساختمان ها برای هدف قرار دادن غیر نظامیان و نیروهای امنیتی به کار می رفت شدند.

دبعون تاکید کرد: نبرد پاکسازی ناحیه الدولاب به خوبی پیش می رود و نیروهای عراقی با حمایت هوایی ده ها داعشی را به هلاکت رسانده اند.

در همین حال یک منبع وابسته به لشگر هفتم ارتش عراق در الانبار اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق به آزاد سازی روستای دولیه الشرقیه و مرکز پلیس دولاب و فلکه دولاب در منطقه الدولاب در غرب هیت در هفتاد کیلومتری غرب الرمادی شدند.

این منبع افزود: داعشی از منطقه دولاب در حال فرار هستند و این به سبب ضربات نیروهای امنیتی و حملات هوایی به مراکز تجمع آنها در این منطقه است.

تدابیر ویژه مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)

سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد به تشریح تدابیر امنیتی ویژه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پرداخت و افزود: طرح امنیتی ویژه مراسم امام موسی بن جعفر علیه السلام از پس فردا چهارشنبه برابر با ۲۷ آوریل آغاز می شود و  از جمعه ۲۹ آوریل ورود خودروها به کاظمین تا پایان مراسم ممنوع خواهد بود و فقط به خودرو مسئولان به این شهر اجازه تردد داده خواهد شد.

وی افزود: طرح با مشارکت نیروهای وزارت کشور و وزارت دفاع و نیروی هوایی برای رصد هر خطری انجام می شود و شامل حمایت زوار و تامین امنیت میادین عمومی و مراکز عبادی و وسایل حمل و نقل زائران است.این طرح با هماهنگی وزارت کشور، دفاع و شهرداری بغداد و وزارت بهداشت عراق است.

سعد معن از اختصاص بودجه از سوی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای به کارگیری زنان روز مزد به منظور بازرسی زائران زن خبر داد.

از سرگیری درگیری ها در طوزخورماتو

از سوی دیگر ، درگیری ها در طوزخورماتو در استان صلاح الدین عراق از سر گرفته شد و هفت نفر در حملات خمپاره ای طرف های درگیر در مناطق سایلو، جمیله، الجمهوریه زخمی شدند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو