زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ -

رازهای پیروزی جلالی مقابل برانکو

حمید مطهری مربی تیم پیکان گفت:« بازی با پرسپولیس یک بازی فوق العاده مشکل بود، اما ما به خوبی نقاط قوت و ضعف این تیم را می شناختیم.»

سرای نور؛

پیکان توانست پرسپولیس صدرنشین را در ورزشگاه آزادی و در برابر چشم هواداران این تیم با یک بازی حساب شده شکست دهد. حمید مطهری هافبک سابق پرسپولیس و مربی تیم پیکان درباره این بازی گفت:« بازی با پرسپولیس یک بازی فوق العاده سخت بود؛ اما در هفته گذشته به خوبی روی نقاط ضعف و قوت پرسپولیس کار کردیم و با استراتژی خاصی وارد این بازی شدیم.»

مربی پیکان در ادامه و در رابطه با برنامه های تاکتیکی تیمش در این بازی گفت:« پرسپولیس تیمی است که در بخش حمله تنوع تاکتیکی دارد، این تیم از کناره ها حمله می کند، ارسال از جناحین و بازی در عمق را هم دارد و در ضربات ایستگاهی برنامه های مختلفی را اجرا کرده و بسیار هم در این بخش قوی هستند. برنامه ما در این بازی این بود که بتوانیم پرسپولیس را کنترل کنیم و در فرصت مناسب به گل برسیم. ما می دانستیم پرسپولیس در بخش دفاعی تیمی است که هرجا توپ باشد با بازیکنان زیاد به آن منطقه فشار زیادی می آورد. به خصوص وقتی توپ در جناح چپ این تیم است چهار بازیکن شدیدا توپ را پرس می کنند به همین دلیل ما باید با بازی گردانی و پاس کاری توپ را از این منطقه خارج و با توپ های بلند منطقه بازی را عوض می کردیم.»

مطهری همچنین اضافه کرد:« هدف بعدی ما این بود که وقتی توپ را گرفتیم به پشت دفاع حریف برویم و از موقعیت ها استفاده کنیم. ضمن این که ما در ضربات ایستگاهی قوی هستیم و از ۵ گلی که در این فصل زده ایم ۴ گلمان از روی ضربات ایستگاهی بوده است.»

پیکان با تفکرات مجید جلالی فصل گذشته هم توانست در بازی رفت پرسپولیس را متوقف کند. دستیار جلالی در این باره گفت:« هر بازی استراتژی خاص خودش را می طلبد. ما در فصل قبل تیم متفاوتی داشتیم و بازیکنان خوبی هم مثل گادوین منشا و سیامک نعمتی در تیممان بودند که امسال هردو این بازیکنان را از دست دادیم و البته دیدید که در بازی شب گذشته این دو بازیکن را خیلی خوب مهار کردیم.»

یکی از مواردی که بعد از شکست پرسپولیس مقابل پیکان خیلی به آن توجه شد ضعف پرسپولیس بود که برخی آن را به خستگی این تیم و برخی دیگر آن را به بی انگیزه گی بازیکنانش نسبت می دادند. مطهری در این باره گفت:« پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و الان در بین چهارتیم برتر آسیا حضور دارد. این نظر شخصی م است که این تیم می تواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. پرسپولیس از نظر بازیکن بضاعت بالایی دارد. در همین بازی برابر ما دیدید که تعویضی های این تیم مسلمان، امیری و علیپور بودند که بازیکنان فوق العاده‌ای هستند و برانکو از این نظر واقعا دستش باز است. قطعا نمی توان گفت که چنین تیمی با این پتانسیل و نفرات از نظر بدنی ضعیف است. البته طبیعی است که در فاصله ۴-۵ روز دو بازی انجام دادن شاید روی تیم کمی تاثیر بگذارد؛ اما آن چه شاید در این بازی بیشتر روی روند این تیم موثر بود، این باشد که بازیکنان پرسپولیس با خیال آسوده تری بازی کردند. در غیر اینصورت پرسپولیس آنقدر بازیکن خوب دارد که دچار چنین مشکلاتی نشود. تنها شاید بتوانیم بگوییم این تیم از لحاظ ذهنی خسته بود و یا آنکه بازیکنانش به خاطر صعود به جمع چهارتیم لیگ قهرمانان آسیا با آرامش خیال به میدان آمدند.»

پیکان در بازی با پرسپولیس از امیرحسین صادقی و رحمان احمدی دو بازیکن باتجربه اش استفاده نکرد. مربی پیکان در این باره گفت:«رحمان احمدی و امیرحسین صادقی بازیکنان باتجربه و مطرحی هستند که واقعا برای ما زحمت زیادی کشیده اند و در این یک فصل و خرده ای بازی های خوبی برای پیکان انجام داده اند و جایگاهشان در تیم جایگاه مناسبی است؛ اما بنا به شرایط تاکتیکی تصمیم گرفتیم که از بازیکنان دیگر استفاده کنیم. ما یک تیم ۲۲ نفره هستیم که همه بازیکنان در اختیار تیم هستند و بنابه شرایط تیم حریف نفرات را در ترکیب قرار می دهید. البته این را هم بگویم که رحمان احمدی در تمرین روز قبل از مسابقه دچار مصدومیت کوچکی شده بود…»

مطهری ضمن بیان دلیل استفاده از بازیکنان جوان به جای با تجربه ها در بازی برابر پرسپولیس با اشاره به بازی خوب تیم پیکان گفت:« در یک چنین مسابقاتی یکی از آیتم های مهم این است که تیم دوندگی بالایی داشته باشد. در بازی برابر پرسپولیس تمام بازیکنان ما واقعا زحمت کشیدند و همه یک دل و همدل بودند. جا دارد که از بچه های تیم و البته مدیریت باشگاه هم برای به وجود آوردن چنین فضایی تشکر کنم. این را هم باید بگویم که ما نباید فکر کنیم با یک بازی همه چیز تمام شده؛ چرا که این برد استارت خوبی برای دو مسابقه بعدی تیم ما برابر نفت تهران و سیاه جامگان است.»

 

هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی امید درباره گادوین منشا و سیامک نعمتی دو بازیکن فصل قبل پیکان که این فصل به پرسپولیس پیوسته اند و هنوز نتوانسته اند عملکرد درخشانشان در پیکان را تکرار کنند گفت: «قبل از هرچیز باید بگویم که منشا و نعمتی بازیکنانی با کیفیت بالا هستند؛ منتها جابه جایی یک بازیکن و وفق پیدا کردنش با تیم جدید دشوار است؛ به خصوص در پرسپولیس که هم ترکیب ثابت موفق و هم بازیکنان مطرح زیادی دارد. بخشی دیگر هم به استراتژی مربی تیم برمی گردد. منشا و نعمتی در برنامه های تاکتیکی تیم ما کاملا جا افتاده بودند؛ اما شاید شرایط تاکتیکی مدنظر برانکو متفاوت باشد.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو