زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ -

امیری: اخبار منتشره درباره کابینه دوازدهم گمانه‌زنی است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اسامی منتشر شده در فضای مجازی و رسانه‌ها درباره کابینه دوازدهم گمانه‌زنی است، گفت: روحانی در حال بررسی و رایزنی برای معرفی کابینه جدید است.

سرای نور؛به نقل از روابط عمومی امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در شورای معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی طی سخنانی اظهارداشت: اخبار و گزارش هایی که در برخی رسانه ها و فضای مجازی درباره کابینه جدید و وزیران پیشنهادی مطرح می شود، فعلا گمانه زنی است.

وی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور در حال بررسی و رایزنی برای معرفی کابینه جدید هستند ولی فهرست ها و اخبار و گزارش هایی که در این زمینه در سایت ها و رسانه ها منتشر می شود، فعلا گمانه زنی است و بعضا هم با اهداف خاصی منتشر می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بر اساس ماده ۲۰۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف اسامی وزیران پیشنهادی را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می نماید. شروع این دو هفته می تواند بعد از مراسم تحلیف باشد.

امیری بیان کرد: یک هفته پس از ارائه فهرست وزیران پیشنهادی توسط رئیس جمهور، جلسات مجلس برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای وزیران بطور متوالی تشکیل می شود. بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد رئیس مجلس و تصویب نمایندگان، جلسات رای اعتماد بصورت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

وی روابط نزدیک و سازنده با مجلس شورای اسلامی را یکی از سیاست های اصلی دولت و تدبیر و امید خواند و اظهارداشت: خوشبختانه سطح تعاملات دولت و مجلس ارتقاء خوبی یافته است و ما امیدواریم این تعاملات در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد و این روند می تواند در حل مسائل و مشکلات کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در دولت یازدهم افزود: مطمئنا طی روزهای آینده اوج کار معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و معاونت های پارلمانی دستگاه های اجرایی خواهد بود که امیدواریم همکاری نزدیک میان دستگاه های مختلف با هیات رئیسه، فراکسیون ها، کمیسیون های تخصصی مجلس و مجامع استانی نمایندگان، آثار مثبت خود را در کلیه مناسبات دولت و مجلس نشان دهد.

امیری گفت: مطمئنا تعامل سازنده میان قوای مختلف و از جمله میان دولت و مجلس می تواند به تحقق هرچه بهتر و سریعتر اهداف انقلاب، آرمان های حضرت امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس جمهور منتخب ملت کمک کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین بر ضرورت رسیدگی سریع و دقیق به درخواست ها و نامه های نمایندگان محترم تاکید کرد و افزود: همه ما باید تلاش کنیم بر اساس قوانین و مقررات به مشکلات، بویژه مشکلاتی که توسط نمایندگان مردم منعکس می شود رسیدگی کنیم ولی در عین حال مراقبت نماییم که برخی مناسبات غیررسمی به روند منطقی امور آسیب نزند.

دهدشتی مدیرکل دفتر ویژه دولت در مجلس نیز گزارشی تطبیقی از تعداد سوالات و تذاکرات نمایندگان مجلس از مقامات اجرایی در دولت های یازدهم، دهم و نهم ارائه کرد.

در این جلسه همچنین هر یک از معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مطالبی را در مورد عملکرد خود و نحوه تعامل بهتر با مجلس شورای اسلامی بویژه در ایام تحلیف و رای اعتماد به کابینه جدید، ارائه و از اقدامات و برنامه ریزی های کارشناسی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برای ارتقاء و تسهیل روابط دولت و مجلس قدردانی کردند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو