زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

۴۰۰ تاجر چینی به ایران می‌آیند

نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت: با برقراری خطوط ریلی بین تهران تا غرب چین زمان حمل‌ونقل کالای صادراتی و وارداتی بین ۲ کشور از ۴۵ روز به ۱۵ روز رسیده و هزینه‌ حمل‌ونقل کاهش می‌یابد، سه هیأت تجاری چینی از اواسط اردیبهشت وارد ایران می‌شوند.

به گزارش سرای نور؛ مجیدرضا حریری از افزایش تردد هیأت‌های تجاری چین برای مذاکره با بخش خصوصی ایران خبر داد و گفت: سه هیأت تجاری به فواصل کوتاه از اواسط اردیبهشت ماه راهی تهران خواهند شد.

وی گفت: نخستین هیأت ۱۹ اردیبهشت با حضور ۷۰ مدیر شرکت چینی به تهران خواهند آمد تا در حوزه‌های نفت و گاز با طرف‌های متناظر ایرانی خود وارد مذاکره شوند.

توسعه قطار جاده ابریشم که غرب چین را به تهران وصل می‌کند موضوع دیگری است که بنا بر گفته نایب رئیس اتاق ایران و چین هیأت تجاری دیگری در همین زمینه به ایران سفر خواهند کرد، تا تعداد تردد قطارها را به ایران افزایش دهند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع، گفت: تاکنون دو قطار از غرب چین به تهران سفر کرده‌ اند و مزیت این خط آن است که هزینه حمل‌ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی بین دو کشور بسیار کاهش خواهد یافت، به ویژه کالایی مانند سنگ آهن که بیش از این باید از طبس به بندرعباس رفته و از آنجا ظرف ۴۵ روز یا کشتی به بنادر چین برسد. در حالی که با قطار از همان طبس به مدت ۱۵ روز با قیمتی بسیار پایین‌تر به چین خواهد رسید.

حریری همچنین به حضور ۱۳۰ نفر از شورای توسعه روابط تجاری چین در ایران اشاره کرد و گفت: در این ایام هیأتی هم از مؤسسه تحقیقات اقتصادی چین به همراه ۲۸ شرکت چینی به ایران خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار فارس، چین از جمله کشورهایی است که در دوران تحریم بیشترین حجم مبادلات تجاری را با ایران داشته و جزو پنج کشور اول در حوزه واردات یا صادرات با ایران بوده است، اما با اجرا شدن برجام طرف چینی این نگرانی را داشت که ایران کشورهای اروپایی را جایگزین چین کند و در همین راستا رئیس جمهور چین در رأس هیأت بلندپایه به همراه تجار این کشور درست یک هفته پس از اجرای برجام عازم ایران شدند، تا سنگ بنای روابط تجاری خود با ایران را مستحکم‌تر کنند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو