زمان انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ -

اصلاح‌طلبان تراژدی مجلس را در شورای شهر تهران تکرار می‌کنند

می‌گویند تاریخ در نوبت دوم به شکل تراژیک تکرار می‌شود و گویا همین واقعیت درباره لیست شورای شهر تهران و عملکرد اصلاح‌طلبان در حال تکرار است.

سرای نور؛روزنامه آرمان با انتشار این مطلب نوشت: دوستان اصلاح‌طلب نباید اقبال مردم به لیستی را که رأی آورد به حساب خود بگذارند و قدر بزرگان را ندانند. آقای دکتر شکوری‌راد که مورد احترام نگارنده است پرده از واقعیتی برداشت و مسائلی از پشت پرده‌چینش لیست را برملا کرد که نیاز به بازخوانی دارد و با تاسف باید بگویم اگر همین نظر در انتخاب وزرا از ناحیه دوستان اصلاح‌طلب دنبال شود و به آقای دکتر روحانی فشار آورند، اطمینان دارم که آقای دکتر روحانی با استقلال و اشرافی که به همه زوایا دارند تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت اما نگران و دلواپس  وضع شورای شهر و انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر هستم.

وقتی لیست کاندیداهای شورای شهر تهیه شد و تاخیر بزرگان اصلاحات در تایید لیست شک‌برانگیز شد و زمانی که در چینش اسامی کاندیداها و ترتیب اسامی به ‌هم‌ریختگی پیدا شد، لیستی منتشر شد که بالای صفحه عکس دو نفر آقایان محسن هاشمی و احمد مسجدجامعی قرار گرفت؛ یعنی سرلیستی آقای محسن هاشمی مورد نظر تهیه‌کنندگان لیست نیست. دومین لیستی که در سطح وسیع چاپ و منتشر شد، اسامی را به ترتیب حروف الفبا تنظیم کردند و عملا آقای محسن هاشمی در ردیف آخر قرار گرفت، اما مردم برخلاف تهیه‌کنندگان لیست عمل کردند و آقای هاشمی که نفر آخر در چینش اسامی بود، بالاترین رأی را آورد.

به بخشی از گفت‌وگوی آقای شکوری‌راد با روزنامه ایران توجه کنید: «در انتخابات مجلس شورای اسلامی بزرگان اعتراض کردند و در شب آخر به نظر انتقادی توجه کردند و دو نفر که از فهرست حذف شده بود به فهرست برگشتند.» این مطلب علی‌الظاهر مربوط است به لیست امید نمایندگان مجلس و نتیجه آن را طی دو سال گذشته دیدیم. آیا بین محمود صادقی و غلامرضا حیدری و علی مطهری که حرف دل همه را می‌زنند با دیگر اعضای لیست که حتی اسم آنان را حداقل نگارنده نمی‌دانم و از سفره انقلاب سهم خود را برداشتند، فرقی نیست؟ به صحبت‌های آقای شکوری‌راد در مورد لیست شورا هم توجه کنید: «در مورد دو سه نفر حرف داشتند؛ آقای مصطفی سلیمی، آقای تندگویان و نفر سومی هم بود که من اطلاع ندارم چه کسی بود وقتی اعتراض به آقای عارف منتقل شد، آقای عارف به جای اینکه مسئله را حل و فصل کنند، کار را رها کردند.»

آرمان‌ در ادامه می‌نویسد: بینی و بین‌ا… با هر کس که از زمان انتشار صحبت‌های آقای شکوری‌راد صحبت کردم، با بهت از این واقعه یاد می‌کنند، یعنی که اعتماد مردم را خدشه‌دار کردند و در نتیجه در انتخاب‌های بعدی قبل از قبول لیست به یقین نظر صریح آن بزرگان را جویا خواهند شد. حالا همین حالت و وضع هم دارد نسبت به انتخاب شهردار اتفاق می‌افتد ظاهرا خبری از انتخاب آقای محسن هاشمی، کسی که رأی اول تهران را آورده نیست. مردم تهران از دوست و دشمن او را مدیر و مدبر و کارآمد و کاربلد می‌دانند. او مترو و حمل و نقل شهری را خوب می‌شناسد. او می‌تواند شهرداری  باشد که به گفته آقای دکتر روحانی پاشنه گیوه‌اش همیشه بالا کشیده است.

گزینش شهردار قبل از انتخابات اعضای شورای شهر با کیست؟ آیا چند ماه بعد کس دیگری از مجموعه دوستان اصلاح‌طلب سخنانی را مشابه آنچه آقای شکوری‌راد گفتند نخواهند گفت؟ متاسفانه این سخن حکیمانه ظاهرا در تاریخ کشور ما همیشه در حال تکرار است؛ تاریخ در نوبت دوم به صورت تراژیک اتفاق می‌افتد. دوستان به رأی مردم احترام بگذارید. آیا می‌خواهید محسن هاشمی را کنار بگذارید و چند صباحی دیگر یک نفر مصاحبه کند و بگوید… فلانی با عدم انتخاب آقای محسن هاشمی مشکل داشت، بعد از ۶ روز مجاب شد حمایت کند؟ آیا این تکرار تاریخ نخواهد بود؟

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو