زمان انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ -

مستند «نردبان فریب» با موضوع توافقنامه پاریس پخش می‌شود

مستند برنامه ثریا با عنوان «نردبان فریب» که به بررسی توافقنامه پاریس می‌پردازد و قرار بود ۱۷ تیر ماه روی آنتن برود، امشب از شبکه مستند پخش خواهد شد.

سرای نور؛مستند جدید برنامه ثریا با عنوان«نردبان فریب» که به بررسی توافقنامه پاریس می‌پردازد، امشب شنبه ۲۴ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

قرار بود این مستند که به جزییات تواقفنامه پاریس می‌پردازد، شنبه ۱۷ تیر ماه روی آنتن برود اما متاسفانه بنابر دلایلی، پخش آن چند روز به طول انجامید و این عدم پخش باعث انتقادهای فراوان بینندگان و دست‌اندرکاران این برنامه تلویزیونی شد.

مرتضی میرباقری؛ معاون سیمای صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز چند روز پس از این انتقادات فراوان نسبت به عدم پخش مستند برنامه ثریا اظهار کرده بود: علت پخش نشدن این مستند در روز شنبه گذشته عدم وجود نماینده اداره سازمان محیط زیست در برنامه چهارشنبه ثریا بود.

وی ادامه داده بود: آن مستند در رابطه با بحث محیط زیست و تفاهمنامه‌ پاریس که مجلس باید در مورد آن تصمیم‌گیری کند، ساخته شده است و بنا بود چهارشنبه گذشته نماینده‌ای از دولت همچنین کارشناسان مستقل حضور داشته باشند تا بحث مطرح شود و روز شنبه یعنی سه روز بعد از آن نیز شبکه مستند فیلمی که در این زمینه آماده کرده است را روی آنتن ببرد.

معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفته بود: سازمان محیط زیست معتقد بود که چون جلسه برگزار نشده و ما دغدغه‌هایمان را مطرح نکردیم، این می‌تواند ایجاد سوءتفاهم کند؛ براین اساس ما برنامه‌مان را تغییر دادیم، به این صورت که مستند را نگه داشتیم که شنبه آینده (۲۴ تیر ماه) پخش شود.

مستند جدید برنامه ثریا بعد از ۶ ماه وقفه روی آنتن خواهد رفت و به‌طور کامل توافقنامه اقلیمی پاریس و حضور ایران در این معاهده را مورد بررسی و تبیین قرار می‌دهد.

ناگفته‌هایی از پشت‌پرده توافقنامه پاریس به همراه بایدها و نبایدهای پیوستن ایران به توافقنامه اقلیمی پاریس در مستند نردبان فریب پخش خواهد شد.

گفتنی است، توافقنامه پاریس با محوریت مسئله کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سال گذشته به امضای کشورهای مختلف جهان رسید و جمهوری اسلامی ایران نیز متعهد شد تا به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مبادرت ورزد؛ این توافقنامه در حال حاضر در نوبت بررسی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو