زمان انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ -

احتمال شیوع وبا در میان حجاج

سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع وبا در حج امسال هشدار داده و اعلام کرده است که به دلیل فراگیری وبا در یمن احتمال ابتلای مسلمانانی که در حج شرکت می‌کنند زیاد است.

سرای نور؛سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع وبا در حج امسال هشدار داده است و اعلام کرده است که به دلیل فراگیری وبا در یمن، احتمال ابتلای مسلمانانی که در حج شرکت می‌کنند زیاد است و باید مسری بودن این بیماری را نیز در نظر گرفت.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «بر اساس آمارهای به دست آمده، از میان ۲ تا ۴ میلیون نفری که هر ساله برای انجام فریضه حج به عربستان می‌روند، بین ۱٫۵ تا ۲ میلیون نفر خارجی هستند و همین امر خطر شیوع بیماری‌هایی چون تب دنگی، تب زرد، ویروس زیکا و بیماری‌هایی چون وبا را افزایش داده است».

بر همین اساس این سازمان هشدار می‌دهد که شیوع بیماری وبا در یمن و همچنین در بعضی از کشورهای آفریقایی ممکن است در طول روزهای حج و حتی پس از بازگشت به کشورهای خود خطرناک باشد.

دومنیک لاگروس، متخصص بیماری وبا در سازمان جهانی بهداشت گفت: در چند سال اخیر نظارت جدی و انجام تست‌های تخصصی سریع به عدم شیوع بیماری وبا در ایام حج کمک کرده است؛ گرچه شیوه وبا در یمن و موردهایی در سودان و سومالی این نگرانی را افزایش می‌دهد که احتمال ابتلای زائران به بیماری وبا باشد و در صورت عدم درمان به موقع حتی باید منتظر مرگ مبتلایان به وبا هم بود.

علائم بیماری وبا پس از چند ساعت در بدن بروز می‌کند و اگر در همان ساعات اولیه درمان نشود، احتمال مرگ فرد وجود دارد؛ لذا باید مراکز درمانی و امکانات کافی برای معالجه زائران وجود داشته باشد تا در صورت نیاز اقدامات درمانی فورا انجام شود.

سازمان ملل متحد، عربستان و حامیان خارجی آن که آغاز کننده جنگ در یمن بودند را به عنوان مقصران اصلی بحران وبا در یمن معرفی کرده و اعلام کرده است عامل قحطی در یمن عربستان است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو