زمان انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۶ -

پرسپولیس – الهلال؛ مثل آخرین بازی باشید!

پرسپولیس در آخرین رویارویی مقابل آبی پوشان الهلال، عملکردی بی نقص و تماشایی داشت و شاید اگر کمی خوش شانس بود، موفق به کسب 3 امتیاز مقابل این تیم قدرتمند عربستانی می شد.

سرای نور؛پرسپولیس و الهلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز باهم همگروه شده و هر دو دیدارشان با تساوی خاتمه یافته بود. اتفاقا دیدار افتتاحیه گروه مرگ نیز بین قهرمان لیگ ایران و عربستان برگزار شد و شاگردان ایوانکوویچ تا دقایق پایانی از حریف پیش بودند؛ اما کارلوس ادواردو دروازه بیرانوند را باز کرد تا شاگردان دیاز این چنین از شکست فرار کنند.

 

در آن دیدار، الهلال درصد مالکیت بیشتری داشت؛ اما نماینده کشورمان ضربه به دروازه و موقعیت گل بیشتر داشت و دقت شوت پرسپولیسی ها نیز بهتر از الهلالی ها بود.

 

در دیدار برگشت، پرسپولیس با ۵ امتیاز و الهلال با ۸ امتیاز گام به میدان مسابقه گذاشتند. سعودی ها تا حدی خیالشان از صعود راحت بود؛ اما پرسپولیس برای رسیدن به جمع ۱۶ تیم پایانی، به کسب امتیاز مقابل عربستانی ها نیاز داشت. در این بازی هم شاگردان برانکو ایوانکوویچ نمایش سزاوارانه ای داشتند؛ اما هر چه زدند به در بسته خورد و در نهایت مسقط را با تساوی بدون گل ترک کردند. پرسپولیسی ها علاوه بر این که توپ و میدان را در اختیار داشتند، موقعیت های متنوع و البته خطرناکی را نیز روی دروازه عبدالله المعیوف ایجاد کردند؛ اما کم دقتی مهاجمان، مانع از باز شدن دروازه شد.

 

جدا از عملکرد سرخ ها در خط حمله، شاگردان ایوانکوویچ روز بسیار خوبی را در خط دفاع سپری کردند و اجازه خلق حتی یک موقعیت خطرناک به بهترین تیم عربستان را ندادند. خط دفاع تیمِ قهرمان ایران، عمر خربین و کارلوس ادواردو را خیلی خوب مهار کردند و به بازیکنان بومی و عربستانی نیز اجازه خودنمایی ندادند تا حالا بیش از هر موضوع، امیدوار به تکرار این عملکرد باشیم.

 

پرسپولیس اگر در دو بازی رفت و برگشت و علی الخصوص در بازی برگشت باتوجه به میزبان بودن، عملکرد دفاعی را همچون بازی آخر با الهلال داشته باشد، بدون شک صعود از مرحله نیمه نهایی کار سختی نخواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو