زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

شهردار ایزدشهر:

حفاظت محیط زیست فقط وظیفه یک مسئول شهر نیست

شهردار ایزدشهرگفت: حفاظت محیط زیست فقط وظیفه یک مسئول شهر نیست بلکه همه باید تلاش کنیم تا محیطی آرام و سالم برای زندگی بهتر ایحاد کنیم

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حسن یحیی پور شهردار شهر ایزد شهر با اشاره به روز زمین پاک اظهار کرد: تمام موجودات زنده برای زندگی بهتر نیاز به محیط زیست سالم دارند.
وی افزود: همانطور که گذشتگان جنگل و دریا را برای ما حفظ کردند ما نیز باید این امانت را برای آیندگان حفظ کنیم و آلودگی محیط زیست سبب به خطر انداختن سلامت انسان‌ها و تمام موجودات زنده می‌شود پس باید برای حفظ محیط زیست سالم همت کنیم و آن را جدی بگیریم.
شهردار ایزدشهر تصریح کرد: هدف از نام گذاری روز زمین پاک، ایجاد فضای مطلوب برای همه موجودات زنده است و همه باید نسبت به زمین، هوا، آب و محیطی زیست سالم تلاش کنیم.

 

 

IMG_8355
این مسئول خاطرنشان کرد: حفاظت محیط زیست فقط وظیفه یک مسئول شهر نیست بلکه همه باید تلاش کنیم تا محیطی آرام و سالم برای زندگی بهتر ایحاد کنیم و پاک سازی ساحل توسط مسئولان، شهرداری و شورای اسلامی شهر همراه با مردم ایزدشهر یک فرهنگ‌سازی و آموزش برای شهروندان و نهادهای دولتی بوده است.
یحیی‌پورگفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند زمینه مطلوب محیط زیست را ایجاد کند بلکه همه باید با وحدت و یکدلی کمک کنیم تا بتوانیم این فضا را برای زندگی بهتر مهیا کنیم.
وی تصریح کرد: دریا و جنگل از ویژگیهای استانهای شمالی است که می‌توان با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب علاوه بر حفاظت از محیط زیست سبب جذب گردشگر شد.
شهردار ایزدشهر تأکید کرد: آلودگی آب رودخانه و دریا سبب از بین رفتن محیط زیست وعدم پویایی و زیبایی ساحل دریا می‌شود.

 

 

IMG_8453

 
محمد باقر دریایی با اشاره به زمین پاک اظهار کرد: محیط زیست آلوده سبب نابودی موجودات زنده می‌شود و برای جلوگیری از آن همه باید تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر محیط زیست شاداب داشته باشیم.
وی گفت: جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها نیاز به یک تصمیم عمومی دارد تا مانع آلودگی آب رودخانه شود.
رئیس شورای شهر ایزد شهر تأکید کرد: با توجه به آلودگی دریا ضروری است که در این امر مصمم باشیم و شوراها نیز هدفشان ایجاد ساحلی زیبا و سالم است و برای رسیدن به این هدف اقدامات و پیگیری های لازم را انجام خواهند د

اد.

IMG_8448

 
این مسئول با اشاره به خرید دستگاه‌های مود نیاز برای ساحل خاطر نشان کرد: فاصله حریم دریا باید حفظ شود و برای سهولت استفاده شهروندان از ساحل، باید زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرد.
دریایی با توجه به حضور غریق نجاتها در ساحل تصریح کرد: باید امکانات لازم برای هموطنان فراهم شود و مردم به نقاطی هدایت شوند که نجات غریق حضور دارد و امکاناتی فراهم کنیم تا ضریب امنیت برای هموطنان را افزایش دهد.

 

 

IMG_8500

 
وی اظهار کرد: ایجاد زمینه مناسب و تأمین امکانات ویژه از اهداف شوراها است. تمام شهرهای ساحلی که شهرداری‌ها متولی آن هستند نیاز به همکاری سازمان امور آب برای اجرای طرحی یکپارچه در ساحل را دارند تا ساحل یک بار دیگر زیبایی خود را به دست آورد.
رئیس شوای شهر ایزدشهر برداشت شن و ماسه را سبب از بین رفتن ساحل ماسه ای و به نوعی دست اندازی در بیت المال نام برد و افزود: نسل‌های آینده نیز باید از ساحل بهره‌ مند شوند.

 

 

IMG_8371

 
این مسئول گفت: تجاوز به حریم دریا و مقاومت در اجرای حکم تخریب از معضلات شهرداری‌هاست و مسئولان باید در این زمینه قوانین ویژه اتخاذ کنند. ۵۰ سال پیش فاصله ساحل تا دریا در حدود ۲۰۰ متر بوده است و برخی در آن مکان سند مالکیت دارند و پس از آن که ساخت و ساز در حریم ۶۰ متر ممنوع شد در قانون این ممنوعیت در حریم ۶۰ متربرای کسانی که صاحب سند مالکیت هستند شفاف سازی نشده است و این خود مانع داشتن ساحلی یکپارچه می‌شود.
دریایی عدم لایروبی رودخانه را سبب راکد ماندن آب نام برد و افزود: راکد ماندن آب سبب آلودگی آب رود خانه‌هاست و درزمان افزایش سطح آب، آب‌های آلوده به دریا سرازیر می‌شوند.

 

IMG_8329

 

 
وی از دیگر عوامل آلودگی آب دریا را کارگاه ها و صنایع تولیدی شیمیایی در حاشیه رودخانه‌ها دانست و تأکید کرد: با توجه به تعهدات در مورد عدم ایجاد آلودگی در محیط زیست اما برخی صاحبان صنایع به تعهدات خود عمل نمی کندد و عدم نظارت لازم نیز از طرف امور آب و محیط زیست سبب میشود این آلودگی ها ادامه یابد و سلامت محیط زیست را به مخاطره بیاندازد.

 

 

IMG_8365

 
رئیس شورای شهر در پایان کمبود نیروی انسانی در ادارات را از عوامل عدم نظارت لازم بر آلودگی محیط زیست و سبب افزایش معضلات نام برد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو