زمان انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ -

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران :

عشق های تلگرامی،آشنایی های خیابانی و اینترنتی، عامل اصلی ازدواج های منجر به طلاق

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران عامل بسیاری از ازدواج های منجر به طلاق را عشق های تلگرامی،آشنایی های خیابانی و اینترنتی و برخوردهای احساسی که در این برهه زمانی فراوان شاهد آن می باشیم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ جلسه کارگروه امور اجتماعی وفرهنگی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان  با موضوع کاهش و کنترل طلاق در فرمانداری نور با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران کل استانی و برخی مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان  نور برگزار شد .

یونسی  در سخنانی اظهار کرد :برای کنترل  و کاهش طلاق باید مساجد را به عنوان پایگاه و پایلوت  قرار داده و توسط امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج   به میزان محدوده جغرافیایی که آن مسجد ، یک محله را  تحت پوشش قرار می دهد ،  وضعیت  زوجینی که در محله دارای مشکل هستند را ارزیابی و برای رفع مشکل پیش از طی مراحل قضائی با مشورت بزرگترها و ریش سفیدی بستگان در جهت  سازش به ارائه راهکار بپردازند.
وی گفت : جهت انجام  اقدامات بازدارنده نیاز به  ایجاد یک گروه پشتیبان برای رصد مشکلات  زوجین نیز می باشد  که این گروه پشتیبان می تواند از خیران و بستگان  و یا مسجد محل باشد تا  با  اعتمادسازی و  حفظ آبرو در جهت  رفع مشکل گام بردارند.

 

 

یونسی همچنین ضمن قدردانی از اجرای صحیح طرح های محله محور و مسجد محور و تشکیل تیم های تخصصی در شهرستان نور خواستار شناسایی نقاط ضعف و رفع آن در فرآیند اجرایی این طرح ها شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه افزود : باید  بکوشیم در استان مازندران و همچنین در شهرستان ها ، خانواده های بدون طلاق را  شناسایی کرده و از تجارب آنان برای  حفظ همدلی  در خانواده بهره برد.
این مسئول تصریح کرد : بسیاری از ازدواج های منجر به  طلاق به دلیل عشق های  تلگرامی،آشنایی های خیابانی و اینترنتی  و برخوردهای احساسی هایی ست که  در این  برهه زمانی فراوان شاهد آن می باشیم و برای کاهش آن باید به اموزش افکار عمومی در مساجد، دانشگاهها و محلات با  مبانی آموزشی ضروری و  مورد نیاز جوانان و جامعه امروز، توجه ویژه ای گردد.
یونسی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاق ها و ازدواج هایی که مربوط به شهرستان دیگر است ولی در شهرستان نور ثبت  می گردد حتما جهت انتقال، به اداره ثبت احوال همان شهرستان  اطلاع رسانی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اضافه کرد : در سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ نرخ طلاق در مازندران  از متوسط نرخ کشور که ۲٫۳ درصد بوده به ۱٫۹ درصد  رسیده است .وی همچنین گفت : رشد طلاق در اکثر شهرستان های  استان متوقف و یا کاهش داشته است .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو