زمان انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ -

چمپیونزلیگ؛ از رکورد رونالدو تا تیره روزی بایرن

در طول دو شب گذشته نتایج و دیدارهای مهمی در سراسر اروپا رقم خورد، از همکاری فوق العاده کاوانی و نیمار مقابل بایرن تا رکورد استثنایی رونالدو.

سرای نور؛پاری سن ژرمن با درخشش مثلث نیمار-کاوانی-امباپه توانست ۳-۰ بایرن مونیخ را شکست دهد و نتیجه ای عجیب رقم بزند. زوج نیمار – کاوانی به خاطر درگیری قبلی برای زدن ضربه پنالتی زیر تیغ انتقادات بودند؛ ولی به نظر آنها توانسته اند مشکلات را کنار گذاشته و همکاری خوبی با هم داشتند تا پیروزی ۳-۰ مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی رقم بزنند.

در دیگر بازی مهم شب گذشته منچستریونایتد در روسیه به مصاف زسکا مسکو رفت و موفق شد ۴-۱ حریفش را شکست دهد. همچنین چلسی نیز در واندا متروپولیتانو مهمان اتلتیکو بود و آنها نیز موفق به شکست حریف شدند و اولین باخت اتلتیکو در اولین بازی اروپایی اش در این ورزشگاه را رقم زدند. در زیر به بررسی ۱۰ نکته از دیدارهای مهم شب گذشته پرداخته ایم.

۱- یونایتد قدرت تطبیق پذیری اش را به رخ کشید

بار دیگر مورینیو توانایی فوق العاده اش برای هماهنگ کردن تیمش در تقابل با رقبای مختلف را نشان داد. او با سیستم ۳-۴-۳ تیمش را به میدان فرستاد و از ابتدای بازی کنترل کامل توپ و میدان را در اختیار داشت. این ترکیب، اشلی یانگ و دیلی بلیند را به عنوان بال چپ و راست در دو سمت خط میانی قرار داد که وظایف دفاعی کمتری نسبت به وظایف هجومی داشتند و فشار زیادی به زسکا می‌آوردند. ۶۸ درصد مالکیت توپ در بین دو نیمه نشان دهنده دیکته بازی یونایتد به حریف است.

۲- کونته در مدیریت بازی باهوش است

چلسی در تقابل با اتلتیکو، کاملا برتر از حریف بود و این برتری را به حریف غلبه کرده بود. دیگو سیمئونه تیمش را با ترکیب ۲-۴-۴ به زمین فرستاد؛ ولی در نهایت سیستم را به ۳-۳-۴ تغییر داد. این باعث شد که آنجل کورئال و یانیک کاراسکو به گوشه ها حرکت کنند تا در پشت دفاع چلسی قرار بگیرند و به سائول و کوکه اجازه داد تلاش کنند هازارد را که خطر مهمی مقابل دروازه اتلتیکو محسوب می‌شود، متوقف کنند.

۳- کوتینیو به اوج برگشته است

خیلی از هواداران لیورپول منتظر بودند که کوتینیو پس از ناکامی در انتقال به بارسا، واکنشی به این انتقال نشان دهد، آیا او به اوج برمی‌گردد یا سقوط می‌کند. در دو بازی اخیر، مطمئنا نشانه هایی از بازگشت او به اوج به چشم می‌خورد. ستاره برزیلی مقابل لستر خوب کار کرد و گلزنی کرد و گل دومش را نیز در مسکو به ثمر رساند، هر چند که بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

۴- ادامه درخشش هری کین، این بار در چمپیونزلیگ

هری کین، نیز در این هفته موفق شد اولین هت تریک اروپایی خود را به ثبت برساند و تعداد گل‌هایش در چمپیونزلیگ را به عدد ۴ برساند. تنها بازیکن انگلیسی که توانسته به چنین دستاوردی برسد، استیون جرارد بود و به نظر هری کین به اندازه جرارد برای تیمش مهم است.

۵- حضور فرناندینیو برای خط میانی سیتی الزامی است

فرناندینیو، ستاره خط میانی سیتی است که با وجود عملکرد عالی، توجهات زیادی را به خود جلب نکرده است. او این کیفیت را دارد که در سطحی بالاتر از آنچه هست بازی کند؛ ولی در پست هافبک دفاعی بازی کرد تا دی بروین و سیلوا بتوانند به درخشش خود ادامه دهند. او بار دیگر وظایفش را به خوبی انجام داد و به خوبی از دفاع تیمش محافظت کرد. چندین تکل مهم رفت و مانع حرکت رقبا در یک سوم دفاعی سیتی شد. او فوق العاده کار کرد و به بازیکنان با استعداد خط حمله سیتی فضای درخشش لازم را داد و همین باعث پیروزی سیتی شد.

۶- اینیستا در ترکیب بارسا گم شده است.

ارنستو والورده در تابستان، جدایی نیمار به مقصد پاریس را بدون اینکه کاری از دستش بر بیاید تماشا کرد و عثمان دمبله، جانشین نیمار نیز جایی در ترکیب اصلی او ندارد. اقدام اخیر سرمربی بارسا برای جبران غیبت دمبله؟ استفاده از ترکیبی عجیب و باز. همین باعث شد که اینیستا به گوشه ترین نقطه زمین برود و نتواند مهاجمان تیمش را تغذیه کند. نتیجه این شد که یکی از بهترین هافبک‌های نسل خودش، کاملا از بازی محو شده بود و نمی‌توانست تاثیری در زمین داشته باشد.

۷- رونالدو و درخشش در بازی چهارصدم

هشت سال و چهارصد بازی برای رونالدو پس از حضور در رئال. حالا او به جایگاهی رسیده که بعید است کسی بتواند نزدیکش شود. برای رونالدو رکوردشکنی چیزی طبیعی و عادی شده؛ ولی رسیدن به ۴۰۰ بازی و ۴۱۱ گل، آماری باورنکردنی است. رونالدو حالا تقریبا ۱۰۰ گل بیشتر از رائول به ثمر رسانده است! اسطوره ای که این مقدار گل را در ۷۴۱ بازی به ثمر رسانده بود.

۸- مثلث پاری سن ژرمن ارزش اش را به رخ کشید.

نیمار، کاوانی و امباپه نشان دادند که این فصل اهداف بزرگی در چمپیونزلیگ در سر دارند. تنها پس از ۹۰ ثانیه از شروع بازی، آلوس گل اول تیمش که توسط نیمار پایه گذاری شد را به ثمر رساند، سپس کاوانی گل دوم را به زیبایی زد و گل سوم نیز روی حرکت فوق العاده امباپه و پاس او برای نیمار وارد دروازه باواریایی ها شد.

۹- بایرن و تاکتیک‌های اشتباه

کارلو آنچلوتی، سرمربی بایرن، آرین روبن و فرانک ریبری را از ابتدا روی نیمکت قرارداد و حالا با سوالات بسیاری از سوی خبرنگاران منتقدش روبرو خواهد شد. باواریایی ها شب گذشته تاثیرگذاری مهم خود را در زمین از دست داده بودند؛ ولی مهاجمان این تیم می‌توانستند روی ضد حملات نتیجه ی بهتری رقم بزنند. نیمار، کاوانی و امباپه طوری درخشیدند که انگار کاری از دست بایرنی ها بر نمی‌آمد. پس از گل زودهنگام آلوس، قهرمان آلمان دیگر نتوانست به بازی برگردد و تماما بازی توسط پاریسی ها کنترل شد.

۱۰- بازگشت سلتیک به روند پیروزی

شاگردان برندن راجرز در دیدار هفته قبلشان در چمپیونزلیگ مقابل پاری سن ژرمن، ۵-۰ تحقیر شده بودند. قهرمان اسکاتلند پس از دو هفته از آن شکست، توانست اولین پیروزی اروپایی اش در رقابت های امسال را کسب کند. بدون شک آنها با استرس فراوان به بلژیک سفر کردند؛ ولی توانستند ۳-۰ اندرلخت را شکست دهند و قدرت خود را به رخ بکشند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو