زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران:

بخش خصوصی در جلسات استانی دیده نمی‌شود/ آمارهای ارائه‌ شده مسئولان در حوزه اشتغال نیاز به واکاوی دارد

رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران گفت: کمترین توجه به بخش خصوصی در جلسات استانی می‌شود و چندان از این ظرفیت به‌خوبی استفاده نمی‎شود.

 

به گزارش سرای نور؛ سید حمزه درواری بعد از ظهر امروز در مراسم روز کارگر در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران، اظهار کرد: حقوق کارگران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی در ارتباط با آمارهای و ارقام‌های ارائه‌شده در حوزه کارگری و کارفرمایی، افزود: این آمارها نیاز به بررسی و واکاوی جدی و فنی دارد، در صورتی که رسانه استانی آمادگی داشته باشد، حاضر به مناظره با مسئولان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هستیم.

رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران به فعالیت کارخانه چوب و کاغذ در ساری اشاره کرد و ادامه داد: از ظرفیت تولید این کارخانه در کشور به‌خوبی استفاده نمی‌شود و کاغذهای مورد نیاز کشور به‎صورت واردات تأمین می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در مقوله اقتصاد مقاومتی صحبت‌های زیادی شد ولی از مصادیق ارزشمند آن به‌راحتی عبور کردیم.

درواری با اعلام اینکه ملاک تعیین اشتغال در مازندران فقط جواز تأسیس است، بیان کرد: در این زمینه راست‌آزمایی مناسبی انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بهره‌ بانکی مهم‌ترین مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی است، خاطرنشان کرد: نرخ‌های در حال اجرای کشور با نرخ‌های دنیا بسیار متفاوت است.

رئیس کانون کارفرمایان مازندران اضافه کرد: جریان کارگری و کارفرمایی دو رکن اساسی در حوزه تولید نیستند، به‌همین دلیل همه تصمیمات حوزه کار و تولید توسط دولت گرفته می‎شود.

این مسئول بیان کرد: در جلسات دولتی استان، بخش خصوصی کمترین وقت را برای بیان مشکلات دارد.

درواری ادامه داد: مسئولان استانی دوست دارند که تشکل‌ها مانند خودشان به ارائه عملکرد مثبت اقدام کنند، اگر تشکل و نهادی خلاف مسائل مدیران به طرح مسئله بپردازند، مورد توجه قرار نمی‎گیرند.

وی با بیان اینکه مطبوعات و تشکل‌ها عامل اصلی توازن در جامعه هستند، تأکید کرد: تشکل‌های بخش خصوصی حقایق جامعه را بیان می‌کنند که مسئولان استانی به واقعیت‌هایی که از جانب مطبوعات و تشکل‌ها مطرح می‌شود، چندان روی خوش نشان نمی‎دهند.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو