زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

رئیس محیط‌ زیست نکا:

خط انتقال مازوت نیروگاه نکا پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نکا گفت: خط انتقال مازوت نیروگاه نکا پلمب شد.

 

به گزارش سرای نور؛ نشت مازوت از لوله‌های انتقال در محدوده روستاهای تازه‌آباد و نوذرآباد این شهرستان در تاریخ اول اردیبهشت ماه امسال که منجر به آلودگی خاک منطقه شده بود با شکواییه اداره حفاظت محیط‌زیست نکا و به‎دستور دادستان شهرستان، واحد خط انتقال سوخت مازوت نیروگاه نکا پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سوخت اصلی نیروگاه تولید برق نکا گاز طبیعی بوده  که در صورت نبود آن، سوخت مازوت به‌عنوان سوخت جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد که در سال‌های اخیر با توجه به کمبود گاز طبیعی، مازوت به‌عنوان سوخت عمده مورد استفاده قرار گرفته است.

رضا قاسمی افزود: تأمین مازوت مورد نیاز نیروگاه نکا از دو طریق حمل توسط تانکرهای حمل سوخت و خط ریلی تا پایانه نفتی نکا و متعاقب آن از طریق ذخیره در مخزن سوخت پایانه با حجم حدود ۷ میلیون لیتری و سپس از طریق پمپاژ در خط لوله انتقال مازوت تا محل نیروگاه نکا به طول حدود ۵٫۲۲ کیلومتر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نکا با تأکید بر اینکه مدیریت و مسئولیت رسیدگی و کنترل این خط لوله با شرکت مدیریت تولید برق نکا است، اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی استفاده از این خط لوله از سال ۱۳۵۴ تاکنون، پوسیدگی و اتمام عمر مفید لوله‌های خط انتقال مازوت از پایانه نفتی نکا تا نیروگاه شهید سلیمی و مورد توجه قرار نگرفتن نیروگاه در بازسازی و تعویض لوله‌های مذکور، سبب بروز نشت مازوت شده که این مورد نیز در سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

وی با توجه به اهمیت موضوع و تأثیرات سوء ناشی از آلودگی خاک و اراضی باغی و زراعی منطقه، گفت: تهدید بر بهداشت عمومی، با اخذ دستور دادستانی نکا، خط انتقال مازوت نیروگاه نکا تا اطلاع ثانوی پلمب و تعطیل شد.

منبع:فازس

 

زمان انتشار: ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو