زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

روحانی در دیدار با رمضان عبدالله:

فلسطین، مسئله نخست جهان اسلام/هیچ اشغالگری به منافع دائمی نمی رسد

رئیس جمهور گفت: افکار عمومی در جهان اسلام باید به این سمت و حقیقت، هدایت شود که مسئله فلسطین، مسئله نخست جهان اسلام است.

 

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه و در دیدار «رمضان عبدالله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین در برابر متجاوزین، افزود: دشمنان و قدرتهای بزرگ تصور می کردند که موضوع فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده می شود و آنها به هر نحو که بخواهند می توانند آینده مردم این کشور را رقم بزنند اما امروز ملت فلسطین با ایستادگی و مقاومت خود توانسته به پیروزی بزرگی در برابر اراده آنان دست پیدا کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم مظلوم فلسطین این پیام را برای دنیا به همراه داشت که هیچ متجاوزی نمی تواند با اشغالگری به منافع دائمی دست یابد.

روحانی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های اسلام و قرآن، در جنگ میان حق و باطل در نهایت حق پیروز خواهد بود، گفت: جهاد اسلامی فلسطین تا امروز به خوبی از آزمایش خود سربلند بیرون آمده است.

رئیس جمهور، فراموش شدن موضوع فلسطین را یکی از اهداف دشمنان در گسترش تروریسم و گروههای تروریستی در منطقه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای حفظ وحدت داخلی در فلسطین افزود: خوشبختانه با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم و گروههای مقاومت فلسطینی، دشمنان در رسیدن به این هدف خود با شکست مواجه شده اند.

روحانی با تاکید بر اینکه در کنار حرکت مجاهدانه و مقاومت مردم فلسطین، باید بخش عمده ای از تلاش ها روی آگاهی بخشی به جوانان جهان و بویژه جوانان مسلمان درباره آنچه که متجاوزان با فلسطین انجام داده اند، متمرکز شود، گفت: افکار عمومی در جهان اسلام باید به این سمت و حقیقت،  هدایت شود که مسئله فلسطین، مسئله نخست جهان اسلام است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باید متجاوز بودن رژیم صهیونیستی در افکار عمومی مردم جهان باقی بماند و کشورهای اسلامی و همجوار فلسطین نیز باید این موضوع را باور کنند که فلسطین برای آنها سنگر و خط مقدم دفاع در برابر تجاوزگری های گسترده رژیم صهیونیستی در منطقه بوده و امنیت امروز آنها به خاطر وجود مجاهدین در فلسطین و حزب الله در لبنان است.

رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایتها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات فلسطین اشغالی و نوار غزه ارائه کرد و افزود: تداوم قدرتمندانه پایبندی به ارزشها و اصولی که بر اساس آنها انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت، نشانه قدرت و جایگاه عظیم ایران در نظام بین المللی است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مردم غزه و جوانان فلسطینی در محاصره و شرایط سخت تر نسبت به گذشته، همچنان ثابت‌قدم و استوار در برابرمتجاوزین ایستاده‌اند، گفت: امروز جوانان فلسطینی در حمایت و دفاع از قدس شریف انتفاضه جدیدی را آغاز کرده و با همت و اراده‌ در برابر سرکوب شدید صهیونیست ها ایستادگی می کنند.

رمضان عبدالله افزود: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با گسترش تروریسم و گروههای تروریستی در منطقه در حال برنامه ریزی برای مقابله با مقاومت مردم فلسطین هستند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو