زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

ستاره گمنام خوزستانی در بین ۶۰ استعداد فوتبال جهان

نشریه گاردین دست به انتخاب 60 استعداد برتر فوتبال جهان در آینده زده که یکی از آنها محمد شریفی، بازیکن جوان سایپا است.

سرای نور؛،نشریه انگلیسی گاردین نام ۶۰ بازیکنی که آینده فوتبال جهان را رقم می زنند، معرفی کرده است که در این میان نام محمد شریفی بازیکن جوان سایپا نیز به چشم می خورد. محمد شریفی هافبک جوان فصل قبل استقلال خوزستان که توسط پورموسوی به بازی گرفته شده بود، امسال به سایپا ملحق شد و حالا در تیم علی دایی درخشان ظاهر می شود.

در این میان ستارگانی چون ویسینیوس جونیور ستاره برزیلی که به تازگی راهی رئال مادرید شده و ستارگان جوانی چون لینکولن و پائولینیو از برزیل، یاسین عدلی بازیکن پاری سن ژرمن، امبومه ستاره جوان وردربرمن، نتو بازیکن جوان و پرتغالی لاتزیو، آنتونیو بلانکو استعداد آینده دار رئال مادرید و بسیای دیگر به چشم می خورد که در این میان اسم محمد شریفی نیز به عنوان یکی از بازیکنان آینده دار درج شده است.

این نشریه با قرار دادن تصویری از محمد شریفی در توصیف او اینگونه نوشته اشت:

“محمد شریفی همین حالا نیز برای استقلال خوزستان در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا در سطح حرفه ای به میدان رفته است و نقش مهمی در رسیدن ایران به فینال رقابت های آسیایی زیر ۱۶ سال ایفا کرد.

علی دایی اسطوره افسانه ای فوتبال ایران نقش چشمگیری در پیشرفت محمد شریفی داشته و حالا این بازیکن با توانایی بالا در ارسال پاس و دید مناسب و شگفت انگیز از کاندیدای اصلی کاپیتانی تیم ملی ایران در سالهای آتی است.

باشگاه هایی از ایتالیا و آلمان در حال دنبال کردن شرایط محمد شریفی هستند و در این میان تنها زمان پارامتر مهم برای او در هنگام حضور در این سطح می باشد.”

 

شریفی ۱۶ ساله، رکورددار جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است. او سال گذشته و در نیم فصل دوم لیگ برتر برای استقلال خوزستان به میدان رفت و در ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد.

 

شریفی در ابتدای فصل جاری توسط علی دایی به خدمت سایپا درآمد و قراداد طولانی مدتی را با این تیم امضا کرده و زیر نظر اسطوره فوتبال ایران فعالیت می‌کند.

 

او سال گذشته به همراه تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران موفق به کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا شد و توانست مجوز حضور در جام جهانی زیر ۱۷ سال را به دست آورد. شریفی در آن مسابقات با زدن ۳ گل و بستن بازوبند کاپیتانی نقش مهمی در موفقیت ایران داشت.

 

این بازیکن در جام جهانی زیر ۱۷ سال که چند روز دیگر آغاز می‌شود به عنوان یکی از بازیکنان موثر ایران به میدان می‌رود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو