زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

چالش‌های تاثیرگذار پیش روی شفر

سرمربی جدید استقلال در شروع کار خود با تیمش چند چالش تاثیرگذار را پیش رو دارد.

سرای نور؛وینفرد شفر از ساعت ۱۶:۳۰ با سوت آغاز تمرین روز چهارشنبه آبی پوشان رسما کار خود با این باشگاه را آغاز خواهد کرد. این سرمربی آلمانی بعد از یک سال استراحت در استقلال اما چالش های زیادی را پیش رو دارد که آینده او به حل این چالش های گره خورده است. سرمربی تازه وارد استقلال در ابتدای کار باید با تصمیمات خود، مسیر کوتاه و یا بلند مدت خود در استقلال را ریل گذاری کند؛ به همین دلیل است که هفته های پیش رو اهمیت زیادی برای این سرمربی دارد.

 

 

رحمتی، جباری و چالش با مدیران

عدم حضور دو کاپیتان استقلال، تصمیم سرمربی قبلی و مدیران این باشگاه بود. شفر در نشست خبری نیز درباره این موضوع توضیحاتی را ارائه کرد اما او باید درباره این دو بازیکن تصمیم گیری کند. نحوه برخورد او با این دو بازیکن به ویژه جباری اتفاقی است که می تواند نحوه تعامل او با مدیرعامل استقلال را مشخص کند. اگر شفر خیلی راحت روی نام جباری خط قرمز بکشد، این موضوع نشان می دهد که او دربرابر مدیرعامل استقلال در چنین موضوعاتی تسلیم است اما تصمیم گیری او در این مورد بعد از حضور در تمرینات و مسابقات حاکی از استقلال او خواهد بود.

 

 

استقلال جوان، با تجربه یا شایسته سالار

از شفر نباید این انتظار را داشت که با قراردادی کمتر از یک سال به دنبال گزینه جوانگرایی برود و هزینه ی این تصمیم را پرداخت کند اما سرمربی استقلال در نشست خبری اعلام کرد که برای انتخاب بازیکنان اصلی خود به سن و سال نگاه نمی کند. انتخاب بازیکنان اصلی و رویکرد این سرمربی در بازی های پیش رو موضوعی است که نگاه او به تیم استقلال را مشخص خواهد کرد.

 

 

شفر و چالش دربی

علیرضا منصوریان با دربی ابقا شد، قلعه نویی و مظلومی اما با شکست در دربی صندلی استقلال را از دست دادند. اهمیت دربی در سال های اخیر باعث شده تا صندلی سرمربی گری این تیم با نتیجه این دیدار ارتباط مستقیم داشته باشد. شفر در دومین دیدار رسمی خود برابر پرسپولیس قرار می گیرد و نتیجه او در این دیدار، رویکرد هواداران و رسانه ها به او را مشخص می کند. شفر برای این دیدار پر اهمیت کار سختی پیش رو دارد اما با موفقیت در این دیدار سرمربی جدید استقلال می تواند خیلی زود تبدیل به چهره محبوب هواداران شود. چالش دربی شاید مهم ترین چالش پیش روی سرمربی تازه وارد استقلال باشد.

 

 

دستیاران مدعی!

لیست دستیاران احتمالی شفر را که بررسی کنیم، می بینیم که اکثریت آنها مدعیان چراغ خاموش نیمکت استقلال هستند. فرهاد مجیدی، مهدی پاشازاده، علی سامره، مجید صالح، میک مک درموت و غیره گزینه هایی هستند که علاقه دارند تا مدتی هدایت تیم آبی پایتخت را بر عهده داشته باشند. نوع روابط، شرح وظایف و دیگر مسائل مربوط به دستیاران موضوعی است که شفر باید با وسواس درباره آن تصمیم گیری کند تا در ادامه فصل دچار مشکل نشود.

 

 

رسانه ها و شفر

سرمربی استقلال باید درباره نحوه تعامل با رسانه های ناشناخته ایران خیلی زود تصمیم گیری کند. او در نشست خبری با چهره ای شاداب و شفافیت درباره مسائل استقلال صحبت کرد اما مطمئنا با شروع دوباره مسابقات لیگ برتر و کسب نتایج مختلف، این روابط دستخوش تغییر می شوند.

 

 

سرمربی آلمانی و رای اعتماد هواداران

شفر کار خود در استقلال را با محبوبیت چشمگیری آغاز نکرد اما در گفت و گوهای خود سعی کرد تا دل هواداران را با مطرح کردن برخی صحبت ها به دست آورد. شفر اگر می خواهد کار خود در تهران را ادامه دهد، به اعتماد هواداران نیاز دارد و باید امیدوار باشد تا با شروعی مقتدرانه برابر فولاد خوزستان و البته دربی، صندلی خود را با تکیه به هواداران بیمه کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو