زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ -

آغاز مذاکره با ۹ پرسپولیسی برای تمدید قرارداد

حکم اولیه فیفا مبنی بر محرومیت باشگاه پرسپولیس از حضور در دو نقل و انتقال آتی باعث شده تا آنها اقدام به مذاکره برای تمدید قرارداد با بازیکنان خود را در دستور کار قرار دهند.

سرای نور؛با توجه به پرونده تخلف باشگاه پرسپولیس در ماجرای عقد قرارداد با مهدی طارمی بعد از حضور او در تیم ریزه اسپور، فیفا در حال حاضر این تیم را با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی آتی مواجه کرده است. این در حالی است که فرصتی برای اعتراض به این رای از سوی فیفا برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شده است. با این حال با توجه به متحمل بودن تخلف صورت گرفته و محرومیت قطعی این باشگاه، آنها در نظر دارند اقدامات لازم برای کم کردن ضررهای ناشی از این حکم را در دستور کار قرار دهند.

اولین اقدام در این رابطه مذاکره با بازیکنانی است که در پایان فصل قراردادشان با این تیم به اتمام خواهد رسید و تیم را دچار چالش بزرگی خواهد کرد. در فرصت باقیمانده تا پایان فصل این باشگاه در نظر دارد تا قرارداد ۹ بازیکنی که در فصل هفدهم به پایان می‌رسد را تمدید کرده تا از این حیث با آرامش خاطر مسابقات را دنبال کنند.

در این راستا در پایان فصل قرارداد مهدی طارمی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، بوژیدار رادوشوویچ، محسن مسلمان، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده در پایان لیگ هفدهم به اتمام خواهد رسید و باشگاه مذاکرات خود را با این بازیکنان برای تمدید قرارداد آغاز کرده است و باید دید ماموریت سخت این تیم برای نگه داشتن ستاره‌ها به چه شکل پیش خواهد رفت.

 

مهدی طارمی؛ به دنبال رویای لژیونر شدن

آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران مرد اول ماجرای مربوط به محرومیت باشگاه محسوب می‌شود. هرچند نمی‌توان او را مقصر این اتفاق قلمداد کرد اما ردپای او در این محرومیت دیده می‌شود و در پایان فصل نیز قراردادش به اتمام خواهد رسید. طارمی در طول دو فصل اخیر بزرگترین تلاش خود را برای جدایی از پرسپولیس صورت داده بود و اگر در ابتدای لیگ هفدهم هم با این تیم قرارداد نداشت و با چالش یک میلیون دلاری برای دریافت رضایتنامه مواجه نمی‌شد مسلما اکنون پیراهن پرسپولیس را بر تن نداشت. با این حال او اکنون دوران محرومیت ۴ ماهه خود را پشت سر می‌گذارد و یک تعهد ۷۸۹۵۰۰یورویی نیز از سوی او بر گردن باشگاه پرسپولیس قرار گرفته که شاید او را مجبور به قبول پیشنهاد تمدید قرارداد کند. در غیر اینصورت و اگر این ماجرا به وجود نمی‌آمد او در تلاش برای تحقق رویای لژیونر شدن بود و البته شاید در پایان فصل به دنبال راهی برای واریز این مبلغ و جدایی از پرسپولیس باشد. البته او در صورت جدایی بیش از پیش با انتقاد هوادارانی مواجه خواهد شد که او را مقصر این اتفاق و محرومیت باشگاه خواهند دانست و موضع شدیدی را پیش روی خود خواهد دید.

 

محمد انصاری؛ تمدید بی قید و شرط؟

انصاری فصل گذشته پیشنهاد دانه درشتی داشت که می‌توانست مسیر زندگی او را بیش از این دچار تغییر اساسی کند اما با توجه به اخلاق خاص او انتظار می‌رود این بار هم بدون شرط و شروط خاصی پای میز مذاکره با مسوولان پرسپولیس بنشیند و قراردادش را تمدید کند. مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که با توجه به سن و سالش می‌تواند یکی از گزینه‌های لژیونر شدن بعد از جام جهانی تلقی شود نیز اکنون چالش سختی پیش پای خود می‌بیند و شاید همه چیز را به بعد از تورنمنت روسیه موکول کند و از این حیث کار پرسپولیسی‌ها برای نگه داشتن او سخت‌‎تر خواهد شد.

 

محسن ربیع خواه؛ کجا بهتر از پرسپولیس

هافبک دفاعی پرسپولیس که به نوعی آچار فرانسه تیم برانکو نیز تبدیل شده، در پایان فصل قراردادش با این تیم خاتمه خواهد یافت و مسلما از تمدید قرارداد با سرخپوشان استقبال خواهد کرد. بازیکنی که در بین نفرات حاضر از حیث کیفیت فنی و ستاره بودن در پایین‌ترین سطح قرار دارد و اعتماد برانکو و هواداران تیمش بزرگترین برگ برنده‌اش خواهد بود تا یک فصل دیگر را با پیراهن شماره ۱۸ در خط میانی حاضر شود. او البته با حضور کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی جایگاهش متزلزل خواهد شد و شاید از این فرصت که با حضوری ثابت و دو ساله در پرسپولیس برای او مهیا بوده، برای دستیابی به پیشنهاد مالی بهتر برای جدایی فکر کند و باید دید در خصوص او، مذاکرات به چه شکل پیش می رود.

 

بوژیدار رادوشوویچ؛ تمدید قابل پیش بینی

 

دروازه‌بان کروات سرخپوشان علیرغم نیمکت نشینی در پرسپولیس بارها از علاقه قلبی خود برای تمدید قرارداد خبر داده بود و اکنون نیز بعید نیست باشگاه آسانترین مذاکره برای این مساله را پیش روی خود ببیند. در این بین بعید نیست بیرانوند نیز بعد از جام جهانی سودای جدایی به سرش بزند و نشان داده که غیرقابل پیش بینی ترین گلر ایران محسوب می‌شود و مذاکره برای تمدید قرارداد با بوژیدار می‌تواند خیال سرخپوشان را تا حدود زیادی از دروازه راحت کند.

 

محسن مسلمان؛ مهندس می‌ماند؟

هافبک خلاق پرسپولیس که در این فصل فرسنگ‌ها با کیفیت دو فصل اخیر خود فاصله دارد نیز در پایان فصل قراردادش به پایان خواهد رسید. مساله‌ای که البته امیدواری برای ادامه حضور او را در این تیم زیاد می‌کند، نزدیک شدن او به بازوبند کاپیتانی پرسپولیس است. مسلمان اکنون چهارمین کاپیتان پرسپولیس محسوب می‌شود و از روزهای جنجالی که امکان هر تصمیمی از سوی او وجود داشت نیز فاصله گرفته است. اینکه مسلمان روزهای موفقیت خود به همراه پرسپولیس و وعده‌ها و کری‌خوانی‌هایش با پرسپولیس را فراموش کند و راهی تیم دیگری در سطح توقعاتش شود، دور از انتظار است و البته  تنها خواسته‌های مالی او می‌تواند روند مذاکرات را با کندی و چالش مواجه کند.

 

وحید امیری؛ وفادار به سبک دهه شصتی‌ها

اخلاق و روحیات وحید امیری نیز می‌تواند هواداران پرسپولیس را امیدوار به تمدید قرارداد با این ستاره ملی‌پوش کند. مسلما بازیکنی که از پیشنهادات مالی سنگین خود به واسطه تعهدش به باشگاه نفت تهران گذشته و در پایان قرارداد نیز از بین سه گزینه لژیونر شدن، پیراهن استقلال و حضور در پرسپولیس، پیراهن شماره ۱۹ سرخ را انتخاب کرده، می‌تواند وفادارترین سرخپوش تلقی شود و با روحیات و شادی گل دهه شصت و هفتادی خود آنها را امیدوار به وفاداری در روزهای سخت باشگاه کند.

 

کمال کامیابی نیا؛ وقت نه گفتن نیست

جدیدترین بازیکنی است که قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده و طعم مذاکره با مسوولان این تیم را چشیده است. کامیابی نیا که با حضوری دوساله در پرسپولیس موفقیت‌های بزرگی را چشیده و بارها از تحقق آرزوی دوران کودکی خود گفته، مسلما اکنون نیز با درک شرایط تیم بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد. بازیکنی که پیشنهاد اغوا کننده ابتدای فصل از سوی تیمی متمول را نادیده گرفته (دریافت یک میلیارد نقدی و ۷ برگ چک صدمیلیونی) اکنون کار سختی برای پاسخ مثبت به درخواست پرسپولیس پیش روی خود نمی‌بیند تا پرسپولیسی‌ها امیدوار به بقای گتوزوی خود در خط میانی برای لیگ هجدهم باشند.

 

صادق محرمی؛ می‌خواهد ستاره باشد

تا پیش از حضورش در پرسپولیس کمتر کسی نامی از او شنیده بود و در زمان حضورش در این تیم نیز با توجه به حضور رامین رضاییان و حسین ماهینی کمترین اقبال را متوجه خود می‌دید. با این حال او توانست با انرژی بالا و کیفیت فنی مناسب به بازیکنی قابل اعتماد در این تیم تبدیل شود و هواداران به انتخاب برانکو احترام بگذارند. با این حال او در این فصل فاصله زیادی با لیگ شانزدهم دارد و اگر به همین شکل بخواهد به کار خود ادامه دهد شاید بار دیگر به عنوان مهره‌ای درجه دوم مذاکره باشگاه را به انجام برساند. محرمی اگر به دنبال مذاکره‌ای راضی کننده است، باید در فاصله باقیمانده به همان شماره ۱۷ قابل احترام لیگ شانزدهم تبدیل شود.

 

فرشاد احمدزاده؛ فروپاشی باند ممکن نیست

هر سه تفنگدار پرسپولیس قراردادشان به پایان رسیده است و البته امیدواری برای تمدید با آنها به بالاترین حد ممکن وجود دارد. مسلما هیچ کدام از هواداران دوست ندارند کری‌ها و ادعاهای این بازیکنان را فراموش کرده و با پشت پا زدن آنها به این وعده‌ها خود را فریب خورده ببینند. فرشاد احمدزاده نیز جزو بازیکنانی بود که بارها از علاقه خالصانه خود به پرسپولیس خبر داده و اکنون این انتظار از سوی باشگاه و هواداران وجود دارد که در موقعیت حساس موجود، مذاکرات مثبتی را پیش ببرند و با احترام به خواسته‌های طرفین، شماره ۱۰ را بار دیگر در جمع خود ببینند.

اکنون باید دید مذاکرات برای تمدید قرارداد از سوی باشگاه و این بازیکنان به چه شکل پیش خواهد رفت تا پرسپولیس در فصل هجدهم با کمترین دغدغه از این حیث کار خود را آغاز کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو