زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

دبیر کمیته علمی مسابقات ACM:

مسابقات ACM بزرگ‎ترین گردهمایی رقابتی دانشجویان جهان است

دبیر کمیته علمی مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM گفت: مسابقات برنامه‎نویسی ای‌سی‌ام بزرگ‎ترین گردهمایی رقابتی دانشجویان جهان است که هر ساله به‌صورت جهانی با شرکت 100 تیم برتر از دانشگاه‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.

 

به گزارش سرای نور؛ سید سعید میرکمالی در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام در شهرستان ساری، اظهار کرد: مسابقات برنامه‎نویسی ای‌سی‌ام بزرگ‎ترین گردهمایی رقابتی دانشجویان جهان است که هر ساله به‌صورت جهانی با شرکت ۱۰۰ تیم برتر از دانشگاه‌های مختلف جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب این ۱۰۰ تیم برتر، مسابقات منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود که میزبان مسابقات منطقه‌ای ایران قبل از مسابقات جهانی، دانشگاه شریف بود، افزود: دانشگاه پیام نور برای نخستین‌بار اقدام به برگزاری مسابقات آمادگی برای این اتفاق جهانی در برنامه‌نویسی کامپیوتر به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران در مرکز بابل کرد.

دبیر کمیته علمی مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای‌سی‌ام زمان برگزاری مسابقات را در دو روز متوالی در اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و ادامه داد: روز نخست به مراسم افتتاحیه، برگزاری مسابقه تمرینی برای آمادگی تیم‌ها و آشنایی آنها با سیستم مسابقه و همچنین تست نرم‌افزارهای سیستم اختصاص یافته است و در روز دوم که زمان برگزاری مسابقه اصلی است، ۹ سوال به شرکت‌کنندگان داده می‌شود که باید در مدت ۵ ساعت به آنها پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: سئوالات بر پایه برنامه‌نویسی در پایه‌های ریاضیات، مهندسی و با کاربردهای صنعتی طراحی شده است.

میرکمالی به قوانین برگزاری این مسابقات اشاره کرد و یادآور شد: این مسابقات به‌صورت تیمی که هر تیم شامل سه عضو دانشجو و یک سرتیم است، برگزار شده و به‎جز اعضای سه‌نفره تیم‌ها شخص دیگری نمی‌تواند به این افراد کمک کند و در طول مسابقه نیز هیچ دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

وی در پایان زمینه‌سازی برای پیشرفت و ارتقای سطح برنامه‌نویسی حرفه‌ای در کشور، کمک به صنعت برنامه‌نویسی برای شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور، تشویق جوانان مستعد، خلاق و گسترش انگیزه و روحیه خودباوری، ساماندهی و حمایت از تیم‌های برگزیده برای شرکت در مسابقات بین‌المللی و تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان برای ورود به عرصه برنامه‌نویسی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو