زمان انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ -

شهردار رویان :

مدیریت یکپارچه در مواقع بحران ، اقدامی موثر جهت به حداقل رساندن خسارات

شهردار رویان در جلسه مدیریت بحران شهرستان نور گفت: مدیریت یکپارچه در مواقع بحران، اقدامی مؤثر جهت به حداقل رساندن خسارات است.

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نور با حضور یزدانی معاون فرماندار نور ، بخشداران مرکزی نور و چمستان ، شهرداران نور و رویان و سرپرست شهرداری های چمستان ، ایزدشهر و بلده ، رؤسای شورای اسلامی شهرها و دیگر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نور در فرمانداری برگزار شد.

شهردار رویان درحاشیه این جلسه طی سخنانی اظهار کرد : مدیریت بحران باید در چهار مرحله پیشگیری ، آمادگی ، مقابله و مدیریت حین بحران و بازسازی پس از وقوع بحران برای برگرداندن وضعیت عادی به مناطق آسیب دیده و جلوگیری از وقوع بحران مجدد ؛ انجام پذیرد.
وی افزود : آسیب های آب بندان نور که در زمان کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و با عبور از مسیر کارخانه یخ به سبزه رود میرسد از جمله مواردی است که پدافند غیرعامل باید ورود پیدا کند که شهرداری رویان در زمینه الزامات پدافند غیرعامل ورود خوبی داشته است

 

 

احمد توکلی گفت : رودخانه سبزه رود ، سرشاخه بسیار طولانی ندارد اما بواسطه اینکه در مسیر حفاظت شده جنگلی منابع طبیعی قرار دارد ، بدلیل عدم پیشگیری درست شهرداری در ارتباط با آب نمای کنار استخر در سنوات گذشته و همچنین لایروبی نشدن مسیر سرشاخه ها ، با کمترین باران خصوصا در پاییز با بحران روبرو می شویم.
این مسئول تصریح کرد :شهرداری رویان در تجهیز امکانات لازم در مواقع بحران به وضعیت مطلوبی تا دوره بازگشت ۲۵ ساله رسیده است . وی ادامه داد: به جهت منابع موجود و تخصیص اعتبارات برای اغلب اجناس مصرف شدنی همچون نمک که تاریخ مصرف دارند ، شهرداری برای تجهیز بیشتر و آمادگی برای بحران های بزرگتر با چالش مواجه استتوکلی خاطرنشان کرد : دو رودخانه سبزه رود و گلندرود به طول ۵۱۲۰ مترمربع و هزینه ای بالغ بر ۵۱ میلیون تومان لایروبی شد ؛ همچنین با اعتبارات داخلی شهرداری و نیز اعتبارات حوادثی ، دیواره نگهبان به طول ۶۵۰ متر در مدت چهارسال در رودخانه های سبزه رود ، گلندرود و بقعه امامزاده جمشید کیاسلطان با هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان احداث گردید.
شهردار رویان اضافه کرد : فاز دوم سبزه رود به طول ۲۰۰ متر به انجام رسید و با تخصیص اعتبارات ، ۴۰۰ متر دیگر آن پس از تخصیص اعتبار نیز به انجام خواهد رسید .وی گفت : این فاز ضمن اقدامی پیش گیرانه برای ورود سیلاب، با ایجاد معبر و پارک دراراضی کنار رودخانه با درآمد پایدار برای شهرداری، کارکرد دوگانه پیدا کرده است.

 

 

توکلی در بخش دیگری از سخنانش گفت : در گذشته بدلیل وجود اراضی کشاورزی و آسفالته نبودن معابر، میزان جذب آب بسیار بالا بود اما امروزه با افزایش سطح محوطه سازی ، جذب آب کاهش یافته و با کوچکترین بارندگی، آبها به سمت معابر اصلی شهر هدایت شده و با معضلات فراوانی روبرو می شویم .
وی افزود: مطالعات اولیه برای شیب بندی معابر سطح شهر صورت گرفت و از سال ۹۳ تاکنون حدود ۳۱۰۰ مترمربع اقدام به احداث کانال ، حفر چاه ، تاسیسات و … با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان شده است و یکی از چالش های اصلی شهرداری رویان رفع گردید که در بارندگی های اخیر نیز مشکل خاصی مشاهده نشد.
وی بر مدیریت یکپارچه در مواقع بحران تاکید کرد و افزود : در بحران برف سال گذشته همکاری شهرداری و اداره برق در سرشاخه زنی مسیر رویان سبب شد که حداقل قطعی برق را داشته باشیم و در سال جاری نیز مانور مشترک در دو مرحله جهت ایمنی مسیر برق انجام شد .
شهردار رویان بر بازدیدهای دوره ای مستند اشاره کرد و افزود : فقط در فصل پاییز و زمستان به فکر تشکیل جلسات برای مدیریت بحران نباشیم .
وی در پایان خواستار تجهیز نانوایی های رویان به موتوربرق شد تا مردم در مواقع اضطرار و بحران با مشکل مواجه نشوند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو