زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

استاندار مازندران عنوان کرد

اجرای طرح «بسیج همگام با کشاورز» در ۵۰۰ روستای مازندران/ از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری می‌شود

استاندار مازندران با اعلام اینکه با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز می‌توان جلوی واردات برنج خارجی به داخل را گرفت، گفت: کشاورزان در این طرح به این نتیجه می‌رسند که مسئولان به فکر آنها بوده و برای آنها برنامه دارند.

 

به گزارش سرای نور؛ ربیع فلاح‌ عصر امروز در نشست استانی طرح عملیاتی بسیج همگام با کشاورز به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: اجرای طرح همگام با کشاورز می‌تواند دستاورد بزرگی برای تولید محصولات باکیفیت در استان داشته باشد.

وی با اعلام اینکه مازندران پایلوت اجرای طرح عملیاتی بسیج همگام با کشاورز است، افزود: این طرح در شهرستان آمل با دربرگیری روستاهای مختلف اجرا شد.

استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستای استان طی سال جاری، خاطرنشان کرد: مازندران از خاک حاصلخیز و مرغوب بهره‌مند است و می‌توان در این استان برنج بخش عمده‌ای از کشور را تأمین کرد.

وی با تأکید بر اینکه در این طرح باید با تعامل جامع وارد میدان شده و زمان را از دست نداد، بیان کرد: بخشداران، فرمانداران و مردم در این طرح مسئولان را همراهی کنند زیرا اگر همه فاکتورهای طرح به‌درستی اجرا شود، به موفقیت رسیده و در غیر این صورت بهره‌وری مطلوب حاصل نمی‌شود.

فلاح با اعلام اینکه با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز می‌توان جلوی واردات برنج خارجی به داخل را گرفت، ادامه داد: کشاورزان در این طرح به این نتیجه می‌رسند که مسئولان به فکر آنها بوده و برای آنها برنامه دارند.

استاندار مازندران استعدادها و قابلیت‌های استان را کم‌نظیر دانست و ادامه داد: مازندران می‌تواند به‌عنوان پایلوت اجرای طرح‌هایی همانند اقتصاد مقاومتی لحاظ شود.

* لزوم برطرف کردن نیاز کشاورزان در طرح بسیج همگام با کشاورز

وی با اشاره به اینکه حساسیت نسبت به اجرای این طرح بالا است، خاطرنشان کرد: این برنامه جامع هم‌اکنون در ۵۰۰ روستای مازندران در حال اجرا است که در این بین ۱۰۰ روستا به شهرستان آمل اختصاص دارد.

فلاح با اشاره به نظارت دقیق بر عملیات کاشت، داشت و برداشت در طرح بسیج همگام با کشاورز، افزود: با توجه به کشت دوم و سوم این طرح در شهرستان آمل اجرا می‌شود.

وی این طرح را مثبت دانست و بیان کرد: باید ساز و کارهای لازم در این طرح با هماهنگی بیشتر اجرا شود و باید در فرآیند کار از افراد با انگیزه و توانمند بهره گرفته شود.

* ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان مازندرانی

استاندار مازندران با اشاره به وسیع بودن پهنه فعالیت با توجه به بالا بودن تعداد روستاها، اظهار کرد: باید اولویت‌ها برای اختصاص تسهیلات به کشاورزان لحاظ شود البته در این طرح مکانیزاسیون گام مهمی است که می‌تواند پیشرفت در تولید را به ثمر آورد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم با مرکز خدمات کشاورزی امر ترویج و لزوم آموزش به کشاورزان، گفت: فرمانداران در این طرح به‌عنوان هماهنگ‌کننده در شهرستان هستند و این طرح طی سال آینده در سطح وسیعی از اراضی مازندران اجرا می‌شود.

فلاح با اشاره به برطرف کردن مشکلات در طرح بسیج همگام با کشاورز، افزود: در بخش مرکبات هم باید با دقت لازم دست به تحقیقات علمی زد.

وی با بیان اینکه باید مسؤولان و کارشناسان بررسی و شناسایی مشکلات را در هر روستا انجام دهند، گفت: برای تولید برنج در مازندران طرح بزرگی در حال اجرا است تا بتوان نیاز خودکفایی کشور را تأمین کرد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو