زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

وزیر بهداشت:

۱۰۰ هزار نیرو از درآمد بیمارستان‌ها حقوق می‌گیرند/ مجوز تبدیل وضعیت و جایگزینی برای بازنشستگان داده نشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در وزارت بهداشت 100 هزار نیرو فعالیت دارند که حقوق آنها از درآمد بیمارستان‌ها به‌دست می‌آید گفت: اگر نیروهای تبصره‌ای و قراردادی استخدام دولت شوند، حقوق و مزایای آنها را دولت برعهده می‌گیرد.

 

به گزارش سرای نور؛ سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان، با تبریک عید مبعث، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) برای ارتقای مکارم اخلاق مبعوث شدند.

وی با عنوان اینکه بعد از ۳۱ سال از شروع پروژه بیمارستان امام خمینی (ره) آمل، امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن هستیم، افزود: جا دارد از همه مسئولان به‌ویژه نماینده مردم آمل در مجلس قدردانی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: معمولاً پروژه‌ها چند ماه بعد از افتتاح برای رفع مشکلات بررسی می‌شوند که امیدواریم رفع نواقص این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تجهیزات این بیمارستان تقریباً کامل بوده و جزئیات ناچیز آن نیز برطرف می‌شود، اضافه کرد: اصل کار در بیمارستان‌ها باید احترام و دستگیری از مردم باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه سلامتی نعمت بزرگی است که قدرش را نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: حکومت وظیفه‌اش پیشگیری از بیماری و ارائه خدمات در بخش‌های مختلفی نظیر جاده و آب‌وهوا است.

وی با اعلام اینکه در امور فرهنگی، معیشتی و تبلیغی نیز دولت وظیفه دارد، تصریح کرد: بخشی از امور هم به مردم باز می‌گردد و طبق قانون، شرع و عقل، مردم باید از زیان و آسیب جلوگیری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه کم‌کاری، کم‌تحرکی استفاده بی‌رویه از شکر و نمک و استعمال دخانیات باعث نارسایی‌های زیادی می‌شود، اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد ولی تلاش زیاد داریم تا موانع برطرف شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح تحول سلامت از طرح‌های موفقی بوده که با پیشنهاد رئیس جمهور به اجرا در آمد، ادامه داد: وجود ۴۰۰ پروژه عمرانی، از برکات طرح تحول سلامت در مازندران است، هر چند این طرح در بخش دارو، خدمات، تجهیز بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی خدمات مطلوبی ارائه داده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه در آمل کمبودهای زیادی وجود دارد اما امیدواریم در کنار دانشکده پزشکی که دانشگاه آزاد راه‌اندازی آن را تقبل کرده یک بیمارستان مطلوب راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در این بخش قول داده شد.

وی با اعلام اینکه در زمینه جذب نیروی انسانی باید از محل‌های خاص آن وارد شد، اضافه کرد: دولت و مجلس اجازه برای استخدام نمی‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در وزارت بهداشت ۱۰۰ هزار نیرو فعالیت دارند که حقوق آنها از درآمد بیمارستان‌ها به‌دست می‌آید، تصریح کرد: اگر نیروهای تبصره‌ای و قراردادی استخدام دولت شوند، حقوق و مزایای آنها را دولت برعهده می‌گیرد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه هم‌اکنون تمام تلاش‌‌مان جایگزینی برای بازنشتگان است، گفت: نتوانستیم مجوزهای تبدیل وضعیت و جایگزینی برای بازنشستگان را ارائه کنیم.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو