زمان انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور :

در سال ۹۴ یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخت شد

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور از پرداخت یک میلیارد و 540 میلیون تومان تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال 94 خبر داد.

عباس رنجبر مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج سازندگی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) ، جهاد سازندگی با هدف عمرانی، ساخت و ساز و محرومیت‌ زدایی در مناطق محروم و روستایی شکل گرفت که در اردیبهشت ۷۹ با تغییر نام جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی، به فرمان مقام معظم رهبری در سازمان بسیج مستضعفین نهادی به نام بسیج سازندگی با هدف کمک به محرومیت زدایی تشکیل شد.
وی بیان کرد: بسیج سازندگی برنامه‌های اردوهای جهادی و هجرت را با هدف کمک به محرومیت زدایی و سازندگی کشور و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان اجرا می‌کند.
مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور خاطرنشان کرد: برنامه‌های اردویی شامل اردوی دانش آموزی، دانشجویی و کلیه اقشار جامعه می‌شود که اردوهای جهادی بسیج دانشجویی ۱۰ تا ۱۲ روز، اردو های کانون بسیج مهندسین کشاورزی و صنعت سه روز، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی با اجرای اردوهای یک روزه حلقه صالحین (در عرصه جمع آوری محصول، هرس، واکسیاسیون، غرس نهال)، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی و اجرای عرصه‌های فرهنگی ، آموزشی و اقتصاد مقاومتی با عزیمت گروه‌های جهادی به روستاها و مناطق محروم به مدت ۷ روز، برگزاری اردوهای هجرت دانش آموزی به مدت ۱۰ روز، شورای ماهانه جهاد اقتصاد مقاومتی (ناحیه ای) ، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای، ایجاد و اداره شبکه اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق مرزی، محروم و کم برخوردار از جمله برنامه های بسیج سازندگی است که در کنار کارهای عمرانی، کارهای فرهنگی، سیاسی و عقیدتی نیز برگزار می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: در ایام تابستان که فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست اردوهای جهادی دانش آموزان و دانشجویی برگزار می‌شود که علاوه بر پر کردن اوقات فراقت دانشجو و دانش آموز سبب یاد گیری و آموزش برخی کارها همانند رنگ آمیزی، جوش کاری، برق کاری و … می‌شود.
رنجبر اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری واقتصاد مقاومتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیزدر این راستا وارد عرصه شد و فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی، یکی از وظایف بسیج سازندگی محسوب می‌شود.
وی گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه نور نیز در اجرای اقتصاد مقاومتی با ارائه تسهیلات در عرصه‌های پرورش مرغ بومی، شتر مرغ، آبزیان و همچنین کود ورمی کمپوست، محصولات گلخانه ای جالیزی، پرورش دام سبک و سنگین، کارگاه های صنایع دستی و … وارد فعالیت شده است.
مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج نور  از پرداخت یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تسهیلات در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۴ خبر داد و افزود: این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط برای ایجاد، تکمیل و احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و در بخش خدمات بسیج به منظور خود اشتغالی، مشاغل خانگی در بانکهای نور، رویان و چمستان پرداخت شد.

این مسئول اهداف ارائه تسهیلات و راه اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی را، ایجاد صنایع کوچک تکمیلی و تبدیلی، راه اندازی مشاغل خانگی، برگزاری و اجرای نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، تسهیل در امر ازدواج، مهاجرت معکوس به روستاها با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی کوچک و مشاغل خانگی و … نام برد.

زمان انتشار: ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو