زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ -

آیا طلسم سیمئونه برابر بارسا شکسته خواهد شد؟

علیرغم برتری فوق العاده بارسلونا برابر تیم سیمئونه در سالهای اخیر، هواداران بارسا به دلایلی باید نگران دیدار امشب در مادرید باشند.

سرای نور؛دیدار اتلتیکومادرید برابر بارسلونا مسابقه ای حساس بین ۲ تا از مدعیان اصلی فتح رقابت های لالیگا خواهد بود. شاگردان والورده تا به حال هر ۷ بازی ابتدایی خود در لالیگا را پیروز شده و با ایجاد فاصله ای ۵ امتیازی با تیم دوم جدول از حاشیه امنیت خوبی برخوردار هستند.

اما از آن سو اتلتیکومادرید نیز به همراه بارسا و والنسیا تنها تیم های بدون شکست این فصل لالیگا هستند اما اگر این طلسم در بازی فردا در ورزشگاه تازه تاسیس مترو وانداپولیتانو باطل شود، آنگاه فاصله آنها با بلوگرانا به ۹ امتیاز افرایش پیدا خواهد کرد.

اما علیرغم اینکه از سال ۲۰۱۱ و هنگامی که سیمئونه هدایت اتلتیکومادرید را بر عهده گرفت انقلاب بزرگ و موفقیت آمیزی در روخی بلانکوس ایجاد شده، اما رکورد این سرمربی آرژانتینی برابر بارسا بسیار ضعیف بوده است و باید دید آیا روند ضعیف این سرمربی برابر والورده نیز ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر.

نگاهی به کارنامه ال چولو برابر بلوگرانا

در ۲۱ دیداری که در تمام رقابت ها تیم سیمئونه برابر بارسا قرارگرفته تنها موفق به کسب ۲ پیروزی شده است که هر دوی این پیروزی ها در لیگ قهرمانان و در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ حاصل شده است.

اما اتلتیکومادرید در این مدت ۱۲ بار مغلوب کاتالان ها شده که ۸ شکست آن در رقابت های لالیگا رقم خورده است و آنها از ۱۱ بازی، تنها رقم نازل ۳ امتیاز را برابر بلوگرانا کسب کرده اند.

در سوپرکاپ و در ۲ رویایی دو تیم در سال ۲۰۱۳، اگرچه تیم سیمئونه برابر بارسا مغلوب نشد اما تساوی ۱-۱ در مادرید و ۰-۰ در نوکمپ باعث شد تا در نهایت به علت گل در خانه حریف، جام قهرمانی تقدیم به بارسلونا شود.

مشکل اصلی اتلتیکومادرید چیست؟

شاید مهم ترین مشکل تیم سیمئونه عدم توفیق آنها در باز کردن دروازه حریف پرآوازه است. آنها طی این ۲۱ بازی تنها ۱۹ بار دروازه بلوگرانا را فتح کرده اند و در لالیگا و در ۱۱ بازی، این اتفاق تنها ۹ بار رخ داده است.

اما از آن سو روخی بلانکوس در این مسابقات ۳۱ بار دروازه خود را برابر بارسلونا باز شده دیده و رکورد نزدیک به دریافت هر بازی ۲ گل را به ثبت رسانده است. شاید مهم ترین عامل موفقیت های سالهای اخیر تیم سیمئونه رویکرد خشن و تند آنها در میدان بوده اما این رویه نیز برابر بارسا به آنها کمک نکرده است.

آنها به ازای ۳۹۳ خطا روی بازیکنان بارسا تنها ۲۳۱ بار مقابل آنها متوقف شده اند که موید آن است که برای هر گل، اتلتیکومادرید ۲۱ بار مرتکب خطا شده است. بازیکنان تیم سیمئونه فرصت های کمی نیز ایجاد می کنند؛ آنها فقط در ۷۴ موقعیت در ۱۱ بازی لالیگا ایجاد کرده اند که فقط ۱۴ موقعیت بیشتر از هفت بازی اول آنها در این فصل است.

سهم مالکیت آنها نیز بسیار پایین است و به طور متوسط ​​در ۳۱ درصد در بازی های لیگ مالک توپ است هر چند که این موضوع تاثیر چندانی روی نتیجه گیری اتلتیکو ندارد زیرا به عنوان مثال، آنها در شرایطی ۲ دیدار از ۴ دیدار لیگ قهرمانان برابر بارسا را پیروز شدند که تنها ۲۶ درصد توپ را در اختیار داشتند.

آیا با حضور والورده شرایط تغییر می کند؟

گرچه اطلاعات ارائه شده شاید خیلی منتج به امیدواری تیم سیمئونه برای پیروزی نشود، اما یک مورد انگیزه آنها را برای کسب ۳ امتیاز افزایش می دهد. ارنستو والورده در ۹ مسابقه لالیگا در برابر سرمربی آرژانتینی اتلتیکو در قامت سرمربی والنسیا و اتلتیک بیلبائو حضور داشته اما هنوز موفق به کسب پیروزی نشده است.

علیرغم نتایج فوق العاده بارسا، شاید هواداران این تیم باید نگران نتیجه دیدار برابر اتلتیکومادرید باشند زیرا به جز دیدار برابر یوونتوس، تیم والورده هنوز محکی جدی نخورده است.

هنگامی که شما در نظر بگیرید که اتلتیکومادرید در هر بازی به طور متوسط ۱٫۷ گل در هر بازی به ثمر رسانده و کمتر از ۰٫۶ در این فصل گل دریافت کرده است، نشانه هایی می بیند که شاید سلطه بارسا نسبت به سیمئونه پایان یابد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو