زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ -

زاکرونی در آستانه حضور روی نیمکت امارات

آلبرتو زاکرونی، سرمربی سابق آث میلان و ژاپن، در آستانه حضور روی نیمکت امارات قرار دارد.

سراینور؛

سرمربی ایتالیایی که سال ۲۰۱۱، ژاپن را به قهرمانی آسیا رساند، امروز در دوبی حاضر شده تا ملاقاتی با مسئولین فوتبال امارات داشته باشد. اگر همه چیز آنطور که انتظار می‌رود، پیش برود، زاکرونی جانشین ادگاردو بائوسا خواهد شد که ماه گذشته هدایت تیم ملی عربستان را برعهده گرفت. زاکرونی ۶۴ ساله به خاطر موفقیتش در آسیا و تجربه بالایش در این قاره شهرت بسیاری دارد.

او سال ۲۰۱۰ هدایت ژاپن را برعهده گرفت و سال ۲۰۱۱ این تیم را به قهرمانی آسیا رساند. این آخرین باری بود که ژاپن موفق به کسب چنین عنوانی شد. به علاوه ژاپن سال ۲۰۱۴ به جام جهانی رسید ولی در مرحله گروهی حذف شد و زاکرونی همان موقع استعفا داد.

سرمربی سابق میلان سال گذشته هدایت بیجینگ گوان در لیگ چین را برعهده گرفت ولی تنها ۵ ماه روی نیمکت این تیم دوام آورد. از آن موقع تا به حال او روی نیمکت تیمی ننشسته است. دیگر رقبای زاکرونی برای هدایت امارات، ریکاردو گارکا و خورخه لوئیس پینتو هستند؛ ولی آنها که هدایت پرو و هندوراس را برعهده دارند، سال بعد شانس حضور در جام جهانی را پیش روی خود می‌بینند و احتمال اینکه هدایت امارات را قبول کنند بسیار کم است.

با این حال فدراسیون امارات قصد دارد منتظر نتایج مرحله پلی آف جام جهانی بماند تا تکلیف تیم‌های حاضر در این رقابت ها روشن شود و بتوانند از بین گزینه ها انتخاب درستی داشته باشند.

امارات از رسیدن به جام جهانی بازماند و پس از ژاپن، عربستان سعودی و استرالیا در رده چهارم گروهش قرار گرفت. آخرین حضور آنها در جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مهر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو