زمان انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ -

لحظه به لحظه با مراسم بهترین های فیفا

مراسم برترین های فیفا، امشب در لندن برگزار خواهد شد و عناوین برترین های سال به برندگان آنها اهدا می‌شود.

سرای نور؛

این مراسم بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ با مراسمی که فرانس فوتبال برگزار می‌کرد و طی آن با اهدای توپ طلا، بهترین بازیکن جهان و بهترین‌های بخش‌های دیگر معرفی می‌شدند، ادغام شده بود. با این حال از سال گذشته، فیفا تصمیم گرفت طبق روال گذشته، به صورت جداگانه مراسم “د بست” را برگزار کند و طی آن، برترین‌های فوتبال در یک سال گذشته را معرفی کند.

– نیمار نیز برای مراسم امشب رهسپار لندن شده است.

-رونالدو و دوستان در راه لندن

-سرخیو راموس مدافع اسپانیایی کهکشانی ها در راه لندن

-لئوناردو بونوچی مدافع ایتالیایی میلان هم در بین مدعوین خواهد بود

-کریستیانو رونالدو؛ پیش به سوی لندن با کتانی های جدید!

-طرح بلیچر ریپورت در مورد ۳ نامزد اصلی دریافت جایزه مرد سال

-یک سال قبل اولین بار جایزه فیفا با فرمت جدید ( THE BEST ) به کریستیانو رونالدو اهدا شد

-تیپ منحصر به فرد دنی آلوس برزیلی

-تیم رویایی فیفا در سال ۲۰۰۶؛ بوفون هنوز هم در میان بهترین هاست!

رقابت اصلی امشب برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال، بین رونالدو، نیمار و مسی خواهد بود. فوق ستاره پرتغالی رئال سال گذشته موفق به کسب عنوان د بست شد و امسال نیز از شانس بیشتری نسبت به رقبا برخوردار است. او موفق به کسب قهرمانی در چمپیونزلیگ و لالیگا شده و همین موضوع می‌تواند نقش مهمی در کسب عنوان ایفا کند. مسی و نیمار اما با وجود عملکرد خوب انفرادی، در کسب جام ناکام بوده اند و کسب جام در این انتخاب ها از عوامل اصلی است. مسی ۳۷ گل به ثمر رساند و نیمار با تیم ملی برزیل موفق شد به عنوان اولین تیم، بلیت روسیه را دریافت کند و این دو فاکتور در انتخاب آنها به عنوان نفر دوم و سوم می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

در بین بانوان نیز سه نامزد برای کسب عنوان بهترین بازیکن زن سال معرفی شده اند. دینا کاستیانوس از ونزوئلا، با درخشش در جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها و کسب عنوان چهارمی با تیمش، از شانس خوبی برخوردار است. رقیب او کری لوید از تیم ملی آمریکاست که فصل گذشته موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن زن شد. او در حضور ۴ ماهه قرضی در سیتی، با این تیم به نیمه نهایی چمپیونزلیگ بانوان صعود کرد و در جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کرد. دیگر رقیب، لیکه مارتنس از هلند است که با تیم ملی کشورش، قهرمان یورو ۲۰۱۷ بانوان شد. او عنوان بهترین بازیکن جام را با ۳ گل و ۲ پاس گل از آن خود کرد.

در بین مربیان، زین الدین زیدان، آنتونیو کونته و مکس آلگری به عنوان سه نامزد نهایی دریافت عنوان بهترین مربی فصل انتخاب شده اند. آلگری با یوونتوس به قهرمانی سری آ رسید و در فینال چمپیونزلیگ شرکت کرد؛ ولی با شکست از رئال، از کسب این عنوان بازماند. کونته در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، با چلسی قهرمان این لیگ شد و رکورد کسب ۳۰ پیروزی را به ثبت رساند.

زیدان که از شانس بیشتری نسبت به دو رقیبش برخوردار است، در طول سال گذشته قهرمانی چمپیونزلیگ، لالیگا، جام باشگاه‌های جهان، سوپرکاپ اروپا و اسپانیا را از آن خود کرده و بدین ترتیب، نسبت به دو مربی ایتالیایی از شانس بیشتری برخوردار است.

سارینا ویگمن که با هلند قهرمان یورو ۲۰۱۷ بانوان شده بود، در فهرست بهترین مربیان زن قرار گرفته است و از شانس بالایی برخوردار است. نیلس نیلسن، سرمربی دانمارک که با تیمش به فینال یورو ۲۰۱۷ رسید نیز در بین گزینه ها قرار دارد. دیگر گزینه، جرارد پرچر، سرمربی لیون است که موفق شد با تیمش، قهرمان لیگ فرانسه، جام حذفی و چمپیونزلیگ زنان شود.

در بخش بهترین گل‌های سال، کاستیانوس یکی از کاندیدهاست. او در جام زیر ۱۷ ساله های جهان گلی استثنایی را از میانه های میدان وارد دروازه کامرون کرد و ۳ امتیاز را برای تیمش به دست آورد. دیگر گزینه این بخش، اولیویه ژیرو است که با یک ضربه عقربی توانست برای توپ‌چی ها گل بزند که این گل مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. باروکا، گلر تیم ملی آفریقای جنوبی که با یک ضربه قیچی در زمین حریف، دروازه آنها را باز کرد نیز گزینه سوم برای عنوان پوشکاش است.

در بخش بهترین هواداران نیز نام بروسیا دورتموند، سلتیک و کوپنهاگن دانمارک به چشم می‌خورد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو