زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ -

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (۶)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

سرای نور؛

در شرایطی که ۴۸ ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله بار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

 

به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر بجای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.

 

اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.

نعیم احمدی که با چهره متفاوت سالهاست به کار عکاسی ورزشی مشغول است، شرح های جالبی را بر تصاویر جذاب خود نگاشته است .

 

او که دبیر عکس روزنامه ایران ورزشی است، در خلال عکس هایش به تصویری اشاره می کند که تنها خود او توانسته در ویزور دوربین ثبت اش کند؛ لحظه تاریخی هند علی علیزاده .
عکس های نعیم و شرح های جذاب او را ببینید و بخوانید:

 

 

این عکس علی کریمی مربوط به دربی عجیب ۷۴ هست. عصبانیت کریمی اینجا شاید بیشتر از خودشه، آخه توپی که می توانست بره به اوت رو کریمی گرفت و  باعث شد استقلالی ها صاحب توپ بشوند و همون توپ به دروازه پرسپولیس رفت.

 

 

این عکس برای بازی برگشت سال ۹۱ هست، یک بازی خسته کننده و بدون عکس. این فریم از اون عکس‌های شانسی است که فوکوس در میره؛ ولی اتفاق پشت یه موضوع جالب که باعث میشه تبدیل به  داستان اصلی عکست بشه. توی این لحظه هواداران پرسپولیس منتظر هستن توپ وارد دروازه بشه؛ اما با خوش شانسی دروازه بان استقلال توپ با تیر برخورد میکنه.

 

 

این عکس مربوط به دربی ۶۹ است. عکس لحظه ای است که توپ از بین پای حقیقی رد شده و با توجه به موقعیت بازیکن توی شش قدم انتظار این هست که توپ بره تا  وارد دروازه بشه. اما این اتفاق نیفتاد و گل این بازی رو فرهاد مجیدی در پایان وقت دوم بازی به ثمر رساند.

 

 

دربی ۸۰ استقلال با یک گل شکست خورد. حال همه استقلالی ها بد بود؛ ولی این مشتی که حفیف به صورت سوشا زد یه جورایی دل استقلالی ها رو خنک کرد. آخه سوشا بعد برد داشت شیطنت می کرد. البته فکر میکنم پرسولیسی ها هم بدشون نیومد از کار حنیف.

 

 

بهترین عکس من از دربی هایی که عکاسی کردم همین فریم هستش به خاطره اهمیتی که این صحنه تو اون بازی داشت. این فریم شاید تنها تصویری بود که می تونست نشون بده دربی ۶۶ چی شد و شاید نیاز به تیتر نداشت، چون خودش داره با مخاطب حرف میزنه. این عکس تنها عکسی از این صحنه بود که به وضوح خطای هند علیزاده رو نشون داد و فقط روزنامه ایران ورزشی اونو بزرگ چاپ کرد. علیزاده به جای اکبرپور آمد توی زمین تا دقایق پایانی رو یه جورایی جمع کنه و واقعا جمعش هم کرد.

 

 

به نظر من بازوبند کاپیتانی یکی از کوچکترین تکه پارچه های مهم توی دنیاست. بازیکنان سالها تلاش میکنن تا این تکه پارچه که حرف سی انگلیسی رویش حک شده را مال خود کنند. درست کار فرهاد یه جورایی نمادین بود و مربوط به همون بازی بود؛ اما برای من به عنوان یه مخاطب خیلی با ارزش بود، چون بازوبندی که حق خودش بود رو به بازوی شریفات  بست. درست یه شادی گل بود، ولی خیلی ها حق خودشون رو حتی نمایشی برای یک دقیقه هم قرض نمی دهند.

 

 

 

اگر این توپ در دربی ۸۳ گل میشد خیلی بهم برمیخورد. این توپ بعد واکنش خوب رحمتی به گل رفت؛ ولی با نظر  کمک داور آفساید اعلام  شد. همین مونده بود که ولادیمیر پریموف که یه نیم فصل آمده بود پرسپولیس و خیلی هم بد بود به استقلال گل بزنه.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو