زمان انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ -

چگونه مورینیو نبرد سوپر مربی ها را از پوچتینو برد؟

شیاطین سرخ در روزی که نمایش فوق العاده ای نداشتند با تک گل آنتونی مارسیال یکی از رقبای مستقیم خود در فتح عنوان را مغلوب کردند.

سرای نور؛غضربه دیدنی آنتونی مارسیال در اواخر بازی باعث شد تا شیاطین سرخ در زیر باران شدید شهر منچستر و در خانه خود با یک گل تاتنهام را مغلوب کنند تا تعقیب و گریز بین آنها و سیتی همچنان ادامه داشته باشد.

اگرچه سیتیزن ها نیز با برتری برابر وست بروم فاصله خود را با رقبا حفظ کردند، اما شاید نتایج هفته های اخیر و فراز و نشیب مدعیان کسب جام موید آن باشد که در نهایت رقابت قهرمانی میان مورینیو و گواردیولا شکلی خواهد گرفت.

ترکیب ابتدایی ۲ تیم؛

با توجه به اشتباه کشنده ای که ویکتور لیندلوف در جریان شکست یونایتدها برابر هادرسفیلد در هفته گذشته انجام داد، مورینیو دیروز تصمیم به استفاده از اریک بایی، فیل جونز و اسمالینگ و انتخاب دفاع ۳ نفره گرفت. با توجه به غیبت فلینی، کریک و پوگبا دست مورینیو برای آرایش ترکیب میانی خود بسته بود و او چاره ای جز استفاده از هررا در مرکز میدان نداشت.

اما از آن سو و در حالیکه همگان در انتظار تصمیم پوچتینو در مورد غیبت ستاره تیمش هری کین بودند، او موسی سیسوکو را در جناح چپ خط میانی قرار داد تا سون هیونگ مین را یک خط جلوتر ببرد. همچنین در این دیدار اریک دایر به سانچس ترجیح داده شد تا کنار فرتونگن و آلدرویرد در خط دفاعی اسپرز قرار بگیرد.

تاکتیک های دو سرمربی؛

یونایتد و مورینیو در جریان بازی دو هفته قبل برابر آنفیلد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بودند و رویکرد دفاعی آنها در دیداری که نهایتا با تساوی بدون گل خاتمه یافته مورد پسند هیچکس نبود.

اما در این دیدار خانگی همگان در انتظار رویکردی متفاوت از سرمربی شیاطین سرخ بودند و مورینیو نیز بازی را با ترکیب ۳-۴-۳ آغاز کرد اما در ۴۵ دقیقه اول بازیکنان کناری عملکرد قابل قبولی ارائه ندادند.

تاتنهام نیز با دفاع ۳ نفره خود قادر به کنترل جریان بازی بود اما در زمینه تغذیه بازیکنان هجومی آنها هرگز در حمایت از سون هیونگ مین و بعد از آن فرناندو یورنته موفق نبودند.

البته اسپرز موقعیت هایی مانند فرصت فوق العاده دله آلی در دهانه دروازه و موقعیت اریکسن نیز ایجاد کرد اما در نهایت هرچه از جریان بازی گذشت شیاطین سرخ هدفمندتر بازی کردند.

تعویض های دو تیم؛

تعویض هر ۲ سرمربی یک مفهوم مشترک داشت؛ نه پوچتینو و نه مورینیو هیچ یک به کسب یک امتیاز راضی نبودند اما نمی خواستند برای پیروز شدن به آب و آتش بزنند و به همین دلیل هر ۲ طرف ۲ تعویض داشتند و بازیکنانی با پست های مشابه را از زمین خارج کردند.

اما به هر حال در نهایت باید حضور مارسیال در زمین را شاهکار مورینیو دانست زیرا این ستاره فرانسوی در نهایت روی تک موقعیت خود با پاس لوکاکو موفق شد قفل دروازه هوگو لوریس را بشکند.

مارسیال در این فصل تبدیل به تعویض طلایی آقای خاص شده و در هنگام ورود به میدان ۴ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است اما این گل قطعا شیرینی دو چندانی برای او و هواداران یونایتد داشت.

نتیجه گیری؛

برای هر دو طرف بازی بسیار دشوار بود و البته بارش شدید و سیل آسای باران نیز تاثیر قابل توجهی بر سرعت دادن یونایتد و تاتنهام بر جریان بازی گذاشته بود.

اما به هر حال با بررسی جریان مسابقه در می یابیم که یونایتد شایستگی کسب ۳ امتیاز را داشت زیرا چند دقیقه قبل از گل مارسیال می توانست توسط لوکاکو به گل برسد اما ضربه سر او به دیرک دروازه هوگو لوریس برخورد کرد.

با این پیروزی تردیدها درمورد عملکرد مورینیو حداقل در خانه به پایان خواهد رسید اما ۲ شکست برابر وستهام در جام اتحادیه و یونایتد در لیگ باعث می شود تا پوچتینو به دنبال برنامه ای جدید برای یافتن جایگزین هری کین در ترکیب باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو