زمان انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ -

آمار پسا دربی استقلال درخشان‌تر می‌شود؟

در سال های اخیر استقلالی ها پس از شکست در دربی، بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و آنها اگر بخواهند به این رکورد خود ادامه دهند باید دیدار امروز برابر نفت را نیز با پیروزی پشت سر بگذارند.

سرای نور؛استقلالی ها که فصل هفدهم لیگ برتر را با رویای قهرمانی آغاز کردند این روزها و پس از گذشت ۱۰ هفته شرایطی کاملا متفاوت با رویای اول فصل را تجربه می کنند؛ نتایجی که باعث به وجود آمدن رکوردهای منفی تاریخی برای این باشگاه شده است.

 

رکوردهایی همچون آغاز ضعیف در لیگ و عدم گلزنی باعث شده تا هواداران این تیم تمام امیدهای خود را در آغاز به کار شفر ببینند. آنها در آخرین ناکامی خود روز پنجشنبه بازی بزرگ تهران را نیز به حریف سنتی واگذار کردند تا همچنان در انتظار دوران جدید خود به سر ببرند.

 

اما در سال های اخیر شکست در دربی همیشه برای آبی ها تبدیل به نکته ای امیدوار کننده شده است و به تعبیری میتوان گفت که باخت در دربی، موتور محرک آنها در لیگ بوده؛ به طوری که آنها ۱۵ سال است از دیداری که پس از واگذار کردن دربی در لیگ برگزار می کنند، امتیاز گرفته اند.

 

آخرین باری که استقلال پس از باخت دربی در لیگ، بازی بعدی آن را هم واگذار کرده به دربی شماره ۵۴ در بازی برگشت لیگ دوم بر می گردد که آنها پس از واگذاری دربی با نتیجه ۲ بر ۱ به پرسپولیس، با همین نتیجه مقابل استقلال اهواز هم بازی را واگذار کردند. آبی پوشان پس از این باخت در آن دیدار، شش بار دیگر برابر پرسپولیسی ها متحمل شکست شدند؛ اما توانستند در دیدار پس از آن به پنج پیروزی و یک تساوی برسند. بنابراین از نظر آماری می توان این را نکته ای امیدوار کننده برای هواداران این تیم دانست.

 

روند نتیجه گیری این تیم در دیدارهایی که پس از باخت دربی به میدان رفته را در ذیل مشاهده می کنید:

 

•  داربی ۵۴ : استقلال ۱ – پرسپولیس ۲

استقلال در بازی بعدی ۲ – ۱ به استقلال اهواز باخت.

•  داربی ۶۱ : پرسپولیس ۲ – استقلال ۱

استقلال در بازی بعدی ۱ – ۰ ابومسلم را برد.

•  داربی ۶۸ : استقلال ۱ – پرسپولیس ۲

استقلال در بازی بعدی ۲ – ۰ مس را شکست داد.

•  داربی ۷۴ : استقلال ۲ – پرسپولیس ۳

استقلال در بازی بعدی در مصاف با ساپیا ۲ -۲ مساوی کرد.

•  داربی ۷۹ : استقلال ۱ – پرسپولیس ۲

استقلال در بازی بعدی ۱ – ۰ از سد راه آهن گذشت.

•  داربی ۸۰ : پرسپولیس ۱ – استقلال ۰

این بازی در آخرین هفته لیگ برگزار شد و استقلال در اولین بازی فصل بعد خود(یعنی ابتدای لیگ پانزدهم) به پیروزی رسید.

•  داربی ۸۲ : پرسپولیس ۴ – استقلال ۲

استقلال در بازی بعدی خود ۳ – ۰ فولاد را برد.

با این حساب استقلالی‌ها پس از شکست در دربی هشتاد و پنجم در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۷:۴۵ به مصاف نفت تهران می روند و باید منتظر ماند و دید که آیا آنها میتوانند با امتیاز گیری برابر نفت این رکورد مثبت خود را ادامه دهند یا این رکورد همانند سایر رکورد ها شکسته شده این فصل، این رکورد آبی ها هم شکسته می شود؟

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آبان, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو