زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

ایران ظرفیت تبدیل به یک مجموعه علمی صادراتی را دارد

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ایران این ظرفیت را دارد تا در بخش توسعه صادرات کالاهای خاص دانش بنیان به یک مجموعه علمی صادراتی مبدل شود.

به گزارش سرای نور؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصتها و ظرفیت‌ها که با حضور تعدادی از روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران را یکی از قطب های مهم سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف اقتصاد دانش بنیان بر شمرد و اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه ای به این بخش از خود نشان داد و بدنبال تقویت سازکارهایی برای گسترش همکاری با کشورهای مهم و صاحب تکنولوژی در علوم دانش بنیان نظیر بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و IT است.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امضاء تفاهم نامه با طرف های خارجی و مشارکت در پروژه های تحقیقاتی و دانشگاهی با همکاری موسسات و مراکز بین المللی دانش بنیان را اعلام داشت و تاکید کرد: با توجه به توانمندی‌های فردی و نیروی انسانی متخصص داخلی، جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد تا در بخش توسعه صادرات کالاهای خاص دانش بنیان به یک مجموعه علمی صادراتی مبدل شود.

معاون رئیس جمهور در امور علمی و فناوری، دیپلماسی فناوری را یکی از دستاوردهای حوزه فعالیت این معاونت دانست و برگزاری ۷ دوره آموزشی دیپلماسی فناوری با حضور ۲۳۰ تن از دیپلمات‌های تهرانی را یکی از زمینه های موفق همکاری با وزارت امور خارجه برشمرد.

وی ایرانیان مقیم خارج از کشور را یکی از سرمایه های ملی عظیم معرفی کرد که علاقمندان و تحصیل کرده های مقیم خارج کشور با رایزنی و تبادل نظر با داخل کشور، زمینه های همکاری را مورد بررسی و توجه قرار می دهند.

ستاری با اشاره به ظرفیت‌های جدید که از خلال توافق برجام برای ارتقای همکاری‌ها با کشورهای مختلف ایجاد کرد گفت: برجام، جو منفی تعامل را به جو سازنده و همکاری تبدیل کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو