زمان انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ -

توضیح کفاشیان درباره تصمیم کمیته اجرایی AFC

نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با جلسه کمیته اجرایی این کنفدراسیون عنوان کرد AFC بر برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت تاکید کرد.

سرای نور؛پس از گمانه‌زنی هایی که مبنی بر ادامه برخی از بازی های لیگ قهرمانان در زمین بی طرف مطرح می شد کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تشکیل جلسه داد و در این باره نیز بیانیه ای صادر کرد. پس از این موضوع رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این باره به ارائه توضیحاتی پرداخت تا سوالات ایجاد شده را پاسخ دهد اما جواب های کفاشیان بر میزان ابهام ها در این باره افزود.

علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال که امروز به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال ایران در جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور یافته بود در رابطه با تصمیمات گرفته شده در این جلسه از جمله پیشنهاد تغییر فرمت لیگ قهرمانان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بر برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت تاکید کرد. این موضوع جامعیت دارد و شامل همه کشورها از جمله ایران، قطر، امارات و عربستان می‌شود و قانونگذار هیچ استثنایی در این باره قائل نشده است.

او در رابطه با عدم وجود نام ایران در بیانیه AFC برای بازی در زمین بی طرف(به نوعی بی محلی به درخواست ایران) گفت: این روند به شکل یک قانون در آمده است. دلیل اینکه اسم قطر، امارات و عربستان آورده شده این است که این کشورها اخیرا درگیر موضوع «بازی در کشور ثالث» شده‌اند.

کفاشیان در پایان در رابطه با عدم تغییر نوع برگزاری بازی ها گفت: در جلسه امروز، آقای جیووانی اینفانتینو رییس فیفا هم حضور داشت و تاکید کرد که اصل برگزاری این مسابقات، برگزاری بازی‌ها به شکل رفت و برگشت است و هیچ کشوری نباید از بازی‌های خانگی محروم شود. بر این اساس تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تایید تصمیم کمیته مسابقات بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ آذر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو