زمان انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایزدشهر:

برگزاری کنسرت‌ها موجب نشاط جامعه می‌شود/ آمادگی دولت در واگذاری مراکز فرهنگی‌ به بخش‌خصوصی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جامعه نیاز به نشاط دارد و یکی از کارهایی که می‌شود در این زمینه انجام داد فعالیت‌های هنری است.

به گزارش سرای نور؛ علی جنتی در حاشیه بازدید از موزه گالری در مجتمع «دی‌دی» ایزدشهر اظهار کرد: تلاش دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی گسترش فرهنگ اسلامی، گسترش هنر در رشته‌های مختلف و نشر فضایل اخلاقی است که با استفاده از همه امکانات تلاش شده دراین‌راستا گام‌های مؤثری برداشته شود.

 

 

DSC02110

 

 

وی افزود: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی، فرهنگ اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت، معاونت فرهنگ قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش زیادی برای درک و فهم بهتر قرآن و توسعه این فرهنگ در کشور انجام داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کانون فرهنگ هنری مساجد به ۲۱ هزار کانون در مساجد کشوری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این کانون وظیفه بزرگی در توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند کتاب، رسانه‌های دیجیتال، امکانات سینمایی و سایر هنر ها انجام می‌دهد.

 

 

DSC02122

 

 

 

این مسئول اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در کشور با مدیریت ائمه‌جمعه و شخصیت‌های فرهنگی به مسائل اساسی فرهنگی جامعه می‌پردازد و از نهادهایی است که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گام‌های بسیار خوبی برمی‌دارد.

جنتی با اشاره به مجموعه مسائل و حوزه آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۴ یادآور شد: فروپاشی خانواده‌ها و مشکلاتی که در خانواده‌ها به‌وجود آمده سبب گسترش طلاق شده است که در سال گذشته راه‌حل‌هایی برای تحکیم خانواده و بررسی این معضل انجام شد.

 

 

DSC02106

 

 

 

وی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند، ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی، فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف‌، مقابله با اسراف‌کاران و … بوده که در حوزه اقتصادی مطرح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چاپ ۸۰ هزار عنوان کتاب در کشور، افزود: بخش عمده این کتاب‌ها چاپ اول هستند.

 

 

 

DSC02109

 

 

این مسئول با توجه به رونق سینماهای کشور بیان کرد: امروز بسیاری از کسانی که حتی به مسائل اقتصادی سینما هم فکر می‌کنند، ساخت سینما را دارای توجیه اقتصادی می‌بینند و مجتمع‌های تجاری نیز به ساخت سالن سینما اقدام می‌کنند و این تجربه را به نقاط دیگر هم منتقل می‌کنند، که در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی نیز کارهای خوبی انجام گرفته است.

وی گفت: ما در زمینه‌های اقتصاد و فرهنگ‌و‌هنر کمک می‌کنیم تا فعالیت‌های هنری علاوه بر ارزش‌های فرهنگی، از توجیه اقتصادی هم برخوردار باشد.

جنتی با تأکید بر نیاز جامعه به بهره‌گیری از هنرهای متنوع جهت آموزش، پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جامعه خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیاز به نشاط دارد و یکی از کارهایی که می‌شود در این زمینه انجام داد، فعالیت‌های هنری از جمله برگزاری کنسرت‌ها به‌ویژه سنتی و کنسرت‌هایی که خانواده‌ها بتوانند در آن شرکت کنند، دیدن فیلم‌های مناسب و بانشاط و سایر اقدامات در زمینه هنرهای نمایشی که برای جامعه لازم و ضروری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از آمادگی دولت در واگذاری بسیاری از مراکز و فعالیت‌های فرهنگی‌وهنری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هنر در ابعاد مختلفش در شکل‌گیری، توسعه و اعتبار شهرهای کشور می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، موزه گالری ایزدشهر نیز طرح عظیمی است که در جذب گردشگر نقش به‌سزایی دارد و در ارتقاع سطح فرهنگی منطقه نیز تاثیرگذار است.

 

DSC02123

 

 

گفتنی است، موزه گالری «دی دی» ایزدشهر توسط بخش خصوصی در مساحت ۳۰۰۰ مترمربع احداث شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندان در آغاز مراسم با اشاره به ۴۰ نگارخانه بخش خصوصی و۱۷ مجتمع فرهنگی دارای سالن‌های گالری در استان مازندران اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۵ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف تجسمی، نقاشی، نگارگری، طراحی، گرافیک و… برگزارشد که امیدواریم با ایجاد فضای لازم شاهد عرضه بیشتر این آثار باشیم.

 

 

 

DSC02118

 

 
احد جاودانی تصریح کرد: با حمایتهای که در سال۹۴ از این نهاد انجام شد، نسبت به سال ۹۳ اعتبارات عمرانی آن ۳٫۵ برابر افزایش داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهردر این برنامه و ساخت این بناها قدردانی وتشکر کرد.
استاندار مازندران نیز در این مراسم بیان کرد: هنر می‌تواند با تفکر و اندیشه خود مسائل و مشکلات جامعه را بیان کند ودر رفع آن تأثیر گذار باشد.
ربیع فلاح خاطرنشان کرد: استان مازندران به عنوان استان گردشگر پذیر در کشور وبا حضور مسافران میلیونی از سراسر کشور، از عدم زیرساختهای لازم برای استفاده نیازهای عمومی در استان رنج می‌برد.DSC02120
استاندار مازندران با اشاره به موزه گالری، حمایت از بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: این مکانها می‌توانند سبب جذب گردشگر و رونق اقتصادی در منطقه باشند که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تأثیر بسزایی دارند.

 

 

DSC02136

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو