زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۵ -

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی و اول ابتدایی از امروز آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد،گفت:ثبت‌نام سایر پایه‌ها نیز بعد از برگزاری امتحانات خرداد انجام می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول و سایر مقاطع از چه زمانی آغاز می‌شود؟»،‌ اظهار داشت:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی و اول ابتدایی از امروز آغاز شده شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌ها نیز بعد از برگزاری امتحانات خرداد انجام می‌شود؛ضمن اینکه امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی معمولاً هفته اول خرداد به پایان می‌رسد و ثبت‌نام آنها در مدارس از هفته آینده آغاز می‌شود.

زرافشان افزود: چند سالی است وزارت آموزش و پرورش برای کاهش رفت و آمد خانواده‌ها به مدارس توصیه کرده است تا ثبت‌نام بین پایه دانش‌آموزان نیز توسط مدارس در سامانه سناد (سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان) ثبت شود و در واقع بعد از اعلام نتایج امتحانات، مدارس خود ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام می‌دهند، مگر اینکه دانش‌آموزی بخواهد مدرسه‌اش را جابه‌جا کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی گفت: در دستورالعمل ثبت‌نام آمده است مدارسی که دارای دستورالعمل خاص هستند، باید بر اساس دستورالعمل خود در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل کنند؛مانند مدارس تیزهوشان،‌شاهد، آموزش از راه دور و هیأت امنایی.

وی تصریح کرد:‌ دوره پیش‌دبستانی نیز به صورت دولتی و غیردولتی اداره می‌شود که درپیش‌دبستانی‌هایی که دولتی هستند وجهی هنگام ثبت‌نام دریافت نمی‌کنند به خصوص که این مدارس در مناطق محروم و دو زبانه هستند و بقیه مدارس نیز بر اساس دستورالعمل و شهریه‌ای که تعیین می‌شود،‌ عمل می‌کنند.

زرافشان خاطر نشان کرد: در بند ۴ دستورالعمل ثبت‌نام آورده‌ایم مدارس غیر دولتی،‌ شاهد،‌ ایثارگران، نمونه دولتی،‌ استعدادهای درخشان،‌ استثنایی، آموزش از راه دور و پیش‌دبستانی که دستورالعمل خاص دارند، بر اساس همان دستورالعمل، ثبت‌نام دانش‌آموزان خود را انجام می‌دهند و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس عادی نیز بدون پرداخت وجهی انجام می‌شود.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو