زمان انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ -

تهران خالی از عالم است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید تشکیک مساعی کرده و افراد با استعداد را پرورش داد تا به عنوان عالمانی در آینده تربیت شوند.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن مهم ارزیابی کردن فعالیت‌های این شورا گفت: چنین فعالیت‌هایی توفیقی از سوی پروردگار است که مدیریت مجموعه ائمه جمعه بر عهده شما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در نظام ولایی اقدامات زیادی صورت می‌گیرد که سرلوحه آن اقدام شما است، ادامه داد: فعالیت‌های شما نیاز به افرادی برای کادرسازی است تا بتواند از عهده کارها برآیند.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه باید افراد به گونه‌ای تربیت شوند که آنچه در فطرت آن‌ها است ظهور پیدا کند، بیان داشت: این افراد باید نعمت‌های مختلف را برای مردم عیان کرده تا مردم وادار به شکرگذاری از این نعمت‌ها شوند.

وی ادامه داد: افراد دارای قدرت علمی و بیان بالا را انتخاب کنید زیرا هر چه افراد با سواد و اطلاعات بالا باشند بهتر می‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

ارتباط حوزه و ائمه جمعه تقویت شود

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر ارتباط تنگاتنگ بین حوزه و ائمه جمعه تأکید کرد و افزود: با ارتباط حوزه افرادی را با مراتب علمی تربیت کنید تا از عهده وظایف خود برآیند.

وی در ادامه به کمبود عالم به نام در تهران اشاره و در این زمینه بیان کرد: تهران با جمعیت ۱۲ میلیونی با کمبود عالم مواجه است و این در حالی است که در قدیم عالمان زیادی در این شهر وجود داشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: تهران به عنوان پایتخت کشور نباید با چنین مشکلی مواجه باشد و در این زمینه باید برای عالمانی که فوت کرده‌اند جایگزین‌هایی را پیدا کرد زیرا معلوم نیست اگر این روند ادامه داشته باشد ۵۰ سال آینده چگونه خواهد بود.

وی افزود: باید تشکیک مساعی کرده و افراد با استعداد را پرورش داد تا به عنوان عالمانی در آینده تربیت شوند ولی در این زمینه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

اسلام می‌تواند پاسخگوی خوبی برای نیاز اروپا باشد

آیت الله نوری همدانی به مشکلات اروپا و آمریکا اشاره و ادامه داد: افراد در این مناطق سرخورده‌اند و اسلام می‌تواند پاسخگوی خوبی برای نیازهای آنان باشد.

وی در ادامه کار فرهنگی را سخت‌ترین کار عنوان و گفت: امام جمعه مقام خوبی است که به عبارتی ائمه جمعه جایگاه ائمه را دارند.

این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت پرورش نیروهای انقلابی تأکید و بیان داشت: ائمه جمعه باید مردم را در صحنه انقلاب نگهدارند و روحیه انقلابی را در آن‌ها تقویت کنند و برای این منظور باید برکات و ثمرات انقلاب بیان شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۹ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو