زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ -

حکم «شیخ علی سلمان» به ۹ سال زندان افزایش یافت

دادگاه تجدید نظر بحرین حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین را به حکم ۹ سال زندان تبدیل کرد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین پیشتر به ۴ سال زندان محکوم شده بود که بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر این حکم تغییر کرده و به ۹ سال زندان افزایش یافته است.

رژیم آل خلیفه دی ماه سال ۹۳ شیخ علی سلمان را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر کرده بود و خردادماه سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به اتهام توهین به وزارت کشور و همکاری با دولت‌های خارجی به چهار سال زندان محکوم کرد، اما شیخ سلمان و جمعیت الوفاق این اتهامات را رد کرده و بی‌اساس خواندند.

گفتنی است، رژیم آل خلیفه مدعی است که اتهام شیخ علی سلمان تحریک مردم بحرین برای انجام اقدامات خشونت آمیز علیه دولت بوده است. این ادعا در حالی مطرح می شود که شیخ علی سلمان در تمامی سخنرانی های خود همواره بر لزوم حفظ مسالمت آمیز بودن انقلاب مردم بحرین تأکید داشته است.

بازداشت های غیر قانونی معترضان به سیاست های تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه در بحرین از سال ۲۰۱۱ و قیام مردمی این کشور آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که سازمان عفو بین الملل بارها نسبت به این اقدام اعتراض کرده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو