زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ -

10 اسفندماه

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در شهرستان نور برگزار می‌شود

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنج‌شنبه 10 اسفندماه در شهرستان نور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنجشنبه دهم اسفندماه در شهرستان نور همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه فردا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری افزود: با حضور ۳۳۰ نفر، ۱۰ و ۱۷ اسفند سال جاری به ترتیب بخش کتبی و شفاهی این مسابقات با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در ادامه گفت: آزمون کتبی شامل چهار رشته حفظ قران، ترجمه و مفاهیم قران، معارف اهل بیت و انس با با قران بوده و مسابقات شفاهی نیز در رشته حفظ قران کریم مربوط به نوجوانان زیر ۱۳ سال در سالن کتابخانه مرکزی نور برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این مسابقات یکی از معتبرترین مسابقات قرانی در عرصه بین‌المللی است.

توپاحیدری خاطرنشان کرد: تمام داوطلبان مرد و زن در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی مهلت ثبت‌نام در این آزمون را تا ۲۰ فروردین و زمان مسابقات شهرستانی را ۲۱ تا ۲۶ فروردین در رشته‌هایی همچون روخوانی، قرائت قران بصورت ترتیل و تحقیق، همسُرایی قرآن، معارف و رشته اذان مختص آقایان عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در ادامه ، قران کریم را معتبرترین، استواترین و بهترین راه زندگی در فراسوی زندگی بشریت برشمرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است که برپایه اصول و اعتقادات و گسترش فرهنگ قرانی است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن خاطرنشان کرد: تمام تلاش نهادها و مراکز فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه، اوقاف و امور خیریه و … بر جامه عمل پوشاندن به این مهم می‌باشد.

توپاحیدری خطاب به خانواده‌ها افزود: خانواده، اهتمام و توجه ویژه‌ای برای ارشاد و راهنمایی فرزندانشان جهت حضور در مراکز آموزشی و قرانی داشته باشند و جدیت خاصی در تربیت دینی و قرانی فرزندان به کار ببندند.

وی درباره برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: این آزمون به عنوان اولین تجربه مورد توجه مدیران دو نهاد برگزار کننده است و امیدوارم تجربه موفق و الگوی خوبی برای این باشد که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های دو نهاد در زمینه‌های دیگر نیز استفاده کنیم و بتوانیم در حوزه فعالیت‌های قرآنی فضای جدیدی را رقم بزنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: افرادی که در آزمون کتبی نمره بالای ۹۵ و در آزمون شفاهی موفق به گرفتن نمره فراتر از ۷۰ شوند، جوایز نقدی و گواهینامه معتبر قرآنی با قابلیت پذیرش در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور برای آن‌ها صادر می‌شود.

 

 

داوود فلاح اضافه کرد: آزمون کتبی در دو بخش حفظ و مفاهیم در روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه ساعت ۸:۳۰ تا ساعت ۱۱:۴۵ برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد : ارزیابی پاسخنامه‌ها در آزمون کتبی به جهت دارا بودن سیستم ارزیابی به کانون های قلم چی سپرده شد و آزمون شفاهی نیز دارای یک برگه نظارت است.

فلاح در پایان از همکاری و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به جهت در اختیار قرار دادن سالن و سیستم صوتی برای برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.

زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو