زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ -

طارمی در تعقیب بونجاح ؛ آقای گل می‌شوی ؟

سایت رسمی AFC به تمجید از مهدی طارمی پرداخته و وی را مهره‌ای تاثیر گذار در پرسپولیس ، الغرافه و هم‌چنین تیم ملی ایران به حساب آورده است.

سراي نور؛و به نقل از سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، تیم الغرافه قطر با جذب وسلی اشنایدر به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شد ولی آن‌ها برای موفقیت در جام باشگاه‌های آسیا نیاز به خرید مهاجم داشتند و مهدی طارمی را به خدمت گرفتند . اشنایدر قدرت تیم را بالا می‌برد ولی این تیم اهل دوحه شدیدا نیاز به جذب یک مهاجم داشت. به همین دلیل این تیم مهاجمی را خرید که در بهترین حالت ممکن قرار داشت و در تیم ملی ایران و باشگاهش عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته بود .

مهاجم بیست و پنج ساله‌ی ایرانی عملکرد خوبی در سال ۲۰۱۷ داشت و توانست برای تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی هشت گل به ثمر برساند و تنها سردار آزمون از وی بیشتر گل زده است . این مهاجم بوشهری هم در لیگ قبل با ۱۸ گل زده مهره‌ای موثر برای پرسپولیس در راه کسب دهمین قهرمانی در لیگ برتر ایران بود .

درست در سال ۲۰۱۷ پرسپولیس تهران بهترین عملکرد تاریخ خود را در جام باشگاه‌های آسیا ثبت کرد و به جمع چهار تیم نهایی آسیا صعود کرد و در نیمه نهایی مقابل الهلال عربستان قرار گرفت . اما این مهاجم به دلیل اعمال محرومیت از سوی فیفا ؛ بازی مقابل این تیم عربستانی را از دست داد و در آن غایب بود .

 

در ادامه سایت AFC به تحلیل دوره‌ی قبل لیگ قهرمانان آسیا پرداخته و گفته است :

پرسپولیس لیگ قبل را در گروه D مسابقات گذراند و اگر این مهاجم کمی دقت می‌کرد می‌توانست مقابل الهلال گلزنی کند . اما بازی بعدی این تیم مقابل الوحده بود و طارمی در این بازی به وحید امیری پاس گل داد و در ده دقیقه پایانی دو بار دروازه این تیم اماراتی را باز کرد . بازی سوم پرسپولیس در این مسابقات مقابل الریان بود و طارمی ۶ دقیقه زمان لازم داشت تا دروازه این تیم را باز کند . اما در روز آخر مسابقات این مهاجم شش گله مقابل الوحده با زدن سه گل هت تریک کرد تا هر ۹ گل خود را در مرحله گروهی ثبت کرده باشد . پرسپولیس مرحله بعد مقابل  لخویا قطر قرار گرفت  با گل به خودی مدافع این تیم برنده بازی شد و به مرحله بعد رفت . آخرین بازی طارمی برای پرسپولیس در آسیا مقابل الاهلی عربستان در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی بود که این تیم موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ حریف عربستانی خود را شکست داده و به نیمه نهایی صعود کند . بعد از این بازی طارمی به مدت ۴ ماه از سوی فیفا با محرومیت مواجه شد و ادامه مسابقات آسیایی را از دست داد.

این مهاجم در ادامه به الغرافه پیوست و در اولین بازی آسیایی خود یازده دقیقه فرصت لازم داشت تا گل اول این تیم را مقابل الجزیره باز هم در ورزشگاه محمد بن زاید به ثمر برساند. وی در ادامه مقابل تراکتورسازی ایران ۲ گل به نام خود ثبت کرد و در حال حاضر با ۳ گل در تعقیب بغداد بونجاح مهاجم السد است و امید دارد در این دوره از مسابقات رکورد گلزنی خود را بهبود ببخشد .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو