زمان انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ -

ثبت اختراع مخترع نوری در زمینه نجات غریق برای نخستین بار در جهان

هشتمین اختراع مخترع نوری در زمینه نجات غریق برای نخستین بار در جهان به ثبت رسید

عباس رحمانی مخترع نوری هشتمین اختراع خود رادر زمینه نجات غریق برای نخستین بار در جهان به ثبت رساند.

عباس رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سیستم ابداعی که مورد اقبال مسئولان استانداری، هلال احمر و هیئت نجات غریق و غواصی  استان مازندران قرار گرفته است و در سال گذشته مورد استفاده ناجیان غریق قرار گرفته  تحت عنوان ” سیستم تلفیقی بادشونده ناجی غریق با قابلیت نجات  گروهی غریق ” از سامانه‌ای با تکنولوژی باد شونده و امکان عملکرد دستی در داخل یک کیف نصب شده بر روی کمربند ناجی غریق از آن استفاده شده است.

 

 

 

مهندس رحمانی خاطرنشان کرد:سیستم قبل از عملکرد درون دو محفظه کیف شکل در دو طرف حمایل کمربند شکل به ابعاد ۷*۲۰ سانتی متر جانمایی شده و بعد از وقوع خطر باز شده و به یک شکل باد شونده سی شکل با شناوری ۱۳۰ نیوتن تبدیل می‌شود.

 

وی گفت: در طراحی این سیستم شناوری سيستم بيش از ۱۳۰ نيوتن و دماي قابل استفاده بين۳۰- تا  ۶۰+ درجه سانتيگراد و همچنين كاهش شناوری بعد از ۲۴ ساعت كمتر از ۵ درصد است. سیستم تلفیقی دارای بیش از ۲۶۰ نیوتن نیروی شناوری است و در کنار این سیستم یه سیستم کوله ای نیز برای کمک به ناجی برای عدم غرق شدگی ناجی غریق در حین عملیات تعبیه شده است.

این مخترع افزود: محصول ابداعی توان بسیار بالای در بخش گردشگری دارد و گردشگران می تواند با این وسیله بدون کمترین خطر از لذت شنا در دریا استفاده کنند و امکان اشتغالزایی در سواحل در بخش توریستی را در کنار بیش از ۳۰ محصول جدید معرفی شده توسط شرکت دانش بنیان آرش شاتین مهیا سازد.

زمان انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو