زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ -

برگزاری نخستین نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با خبرنگاران

نخستین نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در سال 97 برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ دکتر حسینی در این نشست ضمن قدردانی از خبرنگاران شهرستان نور جهت انعکاس و پوشش خبری  اخبار حوزه سلامت و عمرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت : انتظار می رود که بیش از پیش اخبار حوزه خدمات  شبکه بهداشت و بیمارستان امام خمینی انعکاس داده شود.
وی در ارائه گزارشی از دستاوردهای شبکه بهداشت و بیمارستان امام خمینی(ره) افزود : در سال  گذشته ۴۵۰ هزار و ۵۵۱ نفر به بیمارستان امام خمینی و ۳۵۹هزار و ۱۷۸ نفر به شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور مراجعه و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند که با وجود جمعیت حدود ۱۰۰هزار نفری شهرستان نور ، حاکی از آن است که چهار و نیم برابر جمعیت شهرستان ، تنها به بیمارستان مراجعه نمودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در ادامه از ۸۹۱ واکسیناسیون ، ۱۸هزار و ۳۰۶ بازرسی از مراکز و اماکن عمومی، ۲۶۶۶ بازدید از مراکز تحت پوشش ، انجام ۳۲هزار و۵۵۷ ویزیت توسط پزشک متخصص، ۹۰۶۹ دیالیز، ۲۹۴۸ سی تی اسکن،۳۲۷۴ عمل جراحی بزرگ ، ۸۹۷ زایمان و حدود ۱۰۰هزار پانسمان و تزریقات و همچنین از ویزیت ۳۰۰ پزشک در چمستان و ۷۰۰ ویزیت در بیمارستان امام خمینی نور روزانه در ایام نوروز خبر داد.

وی تصریح کرد : در این ایام حدود ۱۰ هزار بیمار به اورژانس ، حدود ۶۷۰۰ نفر به مراکز خدمات جامعه سلامت مراجعه کردند که بیشترین تعداد در چمستان بود. همچنین حدود ۱۳هزار مورد خدمات پرستاری در بیمارستان نور و حدود ۸۰ مورد جراحی انجام شد.

این مسئول در خصوص اتفاق تلخی که در سال ۹۶ در بیمارستان امام خمینی(ره) برای کودک ۸ ساله نوری رخ داد، گفت : حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا ، خطاهای پزشکی رخ می دهد ولی این سبب نمی شود که بی توجه از کنار این موضوع  بگذریم و در خصوص این موضوع نیز در انتظار پاسخ پزشکی قانونی هستیم.

وی خاطرنشان کرد:با یک اشتباه نباید کلیه خدمات شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی را زیرسوال برد و سبب التهاب فضای جامعه خصوصا در شهرستان و خدشه دار کردن اعتماد مردم شد .
دکتر حسینی در ادامه از احداث و افتتاح ۸ خانه بهداشت به ارزش حدود ۹۵۲ میلیون  تومان سخن راند و در ادامه گفت : در بحث عمرانی، شهرستان نور در استان مازندران رتبه دوم را کسب نمود. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور همچنین از پروژه های مرکز خدمات جامع سلامت در حال احداث در عبدالله آباد، لاویج ، رویان و مرکز چمستان و یک مرکز اورژانس ۱۱۵ درحال ساخت در گلندرود خبر داد.
وی از کمبود نیروی انسانی ، کمبود نیروهای متخصص در بیمارستان خصوصاً در بخش ارتوپدی جراحی و عمومی و مشکلاتی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی سخن گفت و افزود : پیگیری های جدی در این حوزه ها با  رایزنی با دکتر روحانی زاده و دکتر جان‌بابایی  انجام گرفته و بزودی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد : طبق وعده های دکتر روحانی زاده ، امسال بنا داریم تا  شهرستان نور را از لحاظ طب اورژانس تکمیل کنیم تا بخشی از نارضایتی های مردم کاهش یابد.
در ادامه خبرنگاران به طرح سوالات خود از این مسئول و همچنین مدیر بیمارستان امام خمینی نور پرداختند .

دکتر حسینی در پاسخ به  سوال یکی از خبرنگاران، طرح تحول سلامت را منشا برکت دانست و گفت از سال ۹۳ تاکنون در طرح تحول سلامت حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار کسب شد.
وی همچنین از افزایش ۲۱ درصدی اعتبارات استانی برای شهرستان نور در حوزه سلامت خبر داد .

مشکل هزینه سی تی اسکن ، فاضلاب های شهری ،روستایی و خانگی و سیستم تصفیه فاضلاب ، برخورد نادرست برخی پرستاران با بیماران و بخشی از کمبودهای بیمارستان امام خمینی از جمله دیگر مسائلی بود که  در این نشست خبری مطرح شد .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو