زمان انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ -

تجلیل از سحر خوانان استان مازندران در تالار فرهنگ رویان برگزار شد

همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور و با حضور احد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مازندران، علی شادمان، فرماندار نور، مسئولان استانی و شهرستانی و سحر خوانان استان به میزبانی تالار فرهنگ رویان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، این همایش به همت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور و با حضور احد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مازندران، علی شادمان، فرماندار نور، مسئولان استانی و شهرستانی و سحر خوانان استان به میزبانی تالار فرهنگ رویان برگزار شد.

 

 

محمد دیوسالار فارغ التحصیل مهندسی شیمی با گرایش صنایع غذایی و مدیریت مجموعه تالار فرهنگ رویان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از میزبانی این همایش حمایت از کار های فرهنگی در شهرستان است و اداره ره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهرستان کارهای خوبی را به اجرا درمی‌آورد.

 

 

 

وی گفت: امیدواریم با تلاش همکاری و همبستگی مسئولان و مردم شهرستان نور با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در شهرستان در معرفی فرهنگ غنی و بومی شهرستان نور در استان و کشور موفق عمل کنیم.

 

مدیر تالار فرهنگ رویان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مسافران در منطقه برای جذب گردشگران نیاز به آماده سازی زیر ساخت ها مانند هتل ها و تالار ها و … در شهرستان است تا با محیط سنتی و شاد و رعایت اصول دینی و قوانین فضای جذاب و مناسبی برای گردشگران مهیا کنیم که حمایت مسئولان از سرمایه گذاران در این زمینه ضروری است.

 

 

گفتنی است که تالار فرهنگ با ۲هزار و ۴۰۰ متر زمین و ۶ نیروی دائم و ۲۰ نیروی غیر پیوسته مشغول خدمت رسانی است که این ظرفیت وجود دارد که با فراهم شدن زمینه های لازم و دریافت تسهیلات این تالار ارتقاء پیدا کند و با جذب نیرو های بیشتر سبب اشتغال زایی در شهرستان شود.

 

 

داوود فلاح در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در همایش استانی سحر خوانی از ۱۳ سحر خوان برتر مازندران تجلیل شدند.

 

رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد شهرستان نور با اشاره به  حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این همایش تصریح کرد : این همایش برای نخستین بار در استان مازندران و به پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور در تالار فرهنگ رویان برگزار شد و از کانون مساجد و مداحان و هنرمندان در این مراسم دعوت به عمل آمد.

 

این مسئول افزود: از سحر خوانانی که در گذشته سحر خوانی می‌کردند در این مراسم دعوت به عمل آمد تا این سنت پسندیده دیرینه که با توجه به پیشرفت تکنولوژی رو به فراموشی بود، احیا شود.

 

 

 

زمان انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو