زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ -

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

رفع مشکلات و کمبودها در زیر ساخت‌های استان و شهرستان‌های نور و محمودآباد تا پایان ۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات و کمبودها در زیر ساخت‌های استان و شهرستان‌های نور و محمودآباد وجود دارد تا پایان 97 آن را عملیاتی می‌کنیم تا شرایط مناسبی در حوزه ارتباطات برای مردم فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،محمد جواد آذری جهرمی در جلسه مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان‌های نور و محمودآباد در دانشگاه آزاد شهرستان نور اظهارکرد: استان مازندران استان پهناوری با ظرفیت‌های متنوع و مناسب در بخش کشاورزی و دشت‌های پهناور و امکان کشاورزی برای کاشت گندم، برنج، باغ‌های مرکبات و … است و بندرهای متعدد در استان با توجه به اتصال به دریای خزر و در ارتباطاتی که در مسیر این دریا است، ظرفیت ترانزیتی و بندری خوبی برای استان فراهم کرده است و این استان ازظرفیت گردشگری مناسبی نیز برخوردار است.

 

 

وی با اشاره به منابع انسانی خاطرنشان کرد: مازندران استانی با ظرفیت بالا از نظر منابع انسانی و نخبگانی است که در اعصار مختلف در کشور نقش آفرینی کردند و درخشیدند و منابع خدادادی و طبیعی از معادن تا جنگل و دریا در این استان وجود دارد که ما معمولاً از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده نمی‌کنیم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موضوع زباله و محیط زیست افزود: نوع نگرش ما به مسائل می‌تواند راه حل مناسبی برای حل مسائل باشد و رفع مشکل زیست محیطی با یک فعالیت فرهنگی و اجتماعی و تغییر در رفتار مردم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این مسئول با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان اظهارکرد: مدیریت استان، مدیریت مناسبی است و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که حرکت اقتصادی استان برنامه ریزی و بررسی می‌شود بر روی شاخصه‌های خوبی برنامه ریزی شد و تمرکز آن بر فعالیت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که دولت به جای تصدی گری در استان نقش توانمندسازی و مقررات گذاری توسعه را در ایفا می‌کند.

 

جهرمی ظرفیت صادرات استان را ۴۰۰ میلیون دلار نام برد و بیان کرد: با برنامه ریزی و هدف گذاری در استان این ظرفیت به سه میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

 

 

وی با اشاره به حوزه هایی که باید ظرفیت آن‌ها برای توسعه صادرات فعال شود مشخص شد، تصریح کرد: در مسیر توسعه اقتصادی در دنیای امروز هرچند صنایع، کشاورزی و خدمات همراه هستند اما نمودار اشتغال در صنعت و کشاورزی کاهش و در خدمات روبه افزایش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در حوزه خدمات در استان برای توسعه اشتغال مشکلاتی وجود دارد که باید برنامه ریزی شود.

 

این مسئول با اشاره به وضعیت اشتغال در شهرستان‌های نور و محمود آباد خاطرنشان کرد: با وجود این همه گردشگر باید برای اشتغال جوانان و ارائه نوع خدمات به گردشگر برنامه ریزی کرد زیرا خدمات به گردشگر علاوه بر رستوران و فروشگاه و … خدمات متنوع دیگری است که با ایجاد ظرفیت می‌توان از آن استفاده کرد و ارائه این خدمات به گردشگر سبب کسب درآمد و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در شهرستان خواهد شد.

 

جهرمی تأکید کرد: مدیران منطقه‌ای باید به این موضوع توجه کنند و استان مازندران مدون‌ترین برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور را داراست و وابستگی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان حداقل وابستگی به بودجه دولتی است البته نیازمندی وجود دارد اما جنس آن به طور واقعی طراحی شد که بیشتر توانمندساز است و موانع را برطرف می‌کند.

 

 

 

وی افزود: با توجه به منابع و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد در رابطه با وضعیت اقتصادی با تنگناهایی که از لحاظ منابع طبیعی وجود دارد، کاهش بارندگی، خشکسالی، تحریم، رکود و … در کشورکمترین نگرانی ما باید در استان مازندران باشد.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحول دیجیتال و تأثیرات آن در ایجاد اشتغال در توسعه اقتصاد کشور اضافه کرد: در جلسات متعدد بحث سند تحول دیجیتال و سند اقتصاد دیجیتال کشور را برنامه‌ریزی و با استفاده از ظرفیت اینترنت اشیاء برای کشاورزی، صنعت و گردشگری و مدیریت شهری یک فاز جدیدی از سرمایه گذاری‌ها در کشور خواهیم داشت که مبتنی بر دانش بومی و توان دانشمندان و ظرفیت خودمان است که هم رفاه بیشتر برای مردم فراهم کند و هم سبب توسعه اقتصاد ‌شود.

 

 

این مسئول تأکید کرد: مشکلات و کمبودها در زیر ساخت‌های استان و شهرستان‌های نور و محمودآباد وجود دارد تا پایان ۹۷ آن را عملیاتی می‌کنیم تا شرایط مناسبی در حوزه ارتباطات برای مردم فراهم کنیم.

 

زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو